Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rolass
SvenB skrev:
rolass skrev:Det är i mina ögon ett konstruktionsfel som Volvo borde ta ansvar för .
Hur gammal bil talar vi om? Jag undrar eftersom du verkar tycka att Volvo borde ta detta som garantiärende.
Hej
Bilen är10 år och mycket sparsamt använd (knappt 800 mil om året ) men oavsett ålder på bilen är det ett fel som funnits där hela tiden. En hel del bilar tyck vara drabbande att döma av inläggen på forumet. Det är utformningen av kabelhärvan som är fel , eftersom det blir ett skarpt veck på den och jag vill veta om det har varit uppe till diskussion med Volvo.
Mvh/RL
Användarvisningsbild
av Vojje
jag skulle aldrig, under några omständigheter, stänga dörren på en Volvo med motorn på. 240 undantaget.
Det elektriska mishmash som dessa bilar "begåvats" med är skrämmande :(
Användarvisningsbild
av Allinug
Fast inte ens på en 240 är det riskfritt att stänga dörren med motorn på. :) Har man inte fler nycklar i närheten, försäkrar man sig bäst med en glipa på något fönster. :)

Tråkigt att höra att brott i kabelstammen för bakluckan är ett standardfel även för V70N! Har klarat mig undan problem hittills, men redan på 240 var ju detta ett standardfel (som jag råkade ut för), så man tycker ju att Volvo kunde kommit på någon bättre konstruktion.
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu pratar alla om problem med bakluckan, men det har ju inte trådskaparen problem med.
Kabel brott där kan inte låsa bilen!

Låskomando går på CAN nätet, och kan inte orsakas av kabelbrott.

Då ddm är död har du säkert problemet där!
Då du startar bankrutt värmen så ger det ström igenom ddm till spegel uppvärmningen.

Byt ddm
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]