Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olof00
Hallå
V70N-05 140hk

Har just fått nedslag på styrleder för andra gången på 14.500 Mil. Senast jag bytte var för bara 4500mil sedan.
Då köpte jag nya från SC styling . verkar inte vara något topp kvalitet men dom kanske har bytt leverantör nu, det var ca 3 år sedan.

Hur ofta byter ni andra styrleder? Var köper ni dom?

God Jul
Användarvisningsbild
av milktrucker
volvo orginal så klart!
finns inga anledningar att inte köpa volvo orginal.
har inte bytt styrleder någon gång på någon volvo, dvs ca 15000 mil.
Användarvisningsbild
av CarMan
Man brukar få vad man betalar för.

Jag har även hört att man säljer delar som inte klarar orginal delens toleranser till annan uppköpare, som tillåter större toleranser. Bättre att sälja billigt än kasta!
Det är även från sånahär saker som man hör där folk som jobbar med tillverkningen får skipa bort loggor...( men dom vet ju inte anledningen)
Användarvisningsbild
av SvenB
Det finns ett ordspråk som heter "Snålheten bedrar visheten". Stämmer inte det ganska bra i detta fall :?:
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Hade en V70 2001 från den var ny till för 3 veckor sen och jag körde 40700 mil med den och styrleder byttes två gånger under den tiden. Volvo original.

/Bo
av olof00
Det som gjorde att jag inte köpte original var att dessa bara höll de första 10 000milen för mig och det kändes som riktigt dålig. Så jag tänke att jag kunde pröva annat märke för en tredjedel av originalpriset. Trodde inte dom kunde vara sämre....

Dock, en tredjedel av priset delen höll nästan hälften så länge

Nu köper jag väl ändå original så får vi se hur länge dom håller

olof
Användarvisningsbild
av milktrucker
beror mycket på körsätt, trafiksituationer, miljöer etc. Jag rullar 80-90% på landsväg, riksväg t o m, så det blir inte mycket stötar och krängningar vilket gör att de håller längre. Antar att du kr i stadsmiljö mer än mig?
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Bytte nu vid 26000+ Volvo original.

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]