Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Visst skall vi hjälpa varandra, men inte med pyrotekniska spörsmål om vi inte är säkra på att den vi hjälper är mogen att hantera det. Det är min uppfattning som styrks av att bilskrotarna är tvungna att plocka ur airbagen innan de säljer en ratt. Varför måste de göra det, om vilken hempulare som helst garanterat kan fixa att jobba med airbagen :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
Självklart ska vi informera att en rattairbag är farlig vid fel hantering. Den klassas som sprängmedel och får inte lagras hur som helst, den får heller inte fraktas hur som helst.

Jobbet är inte det dyra i det priset du fått. Det är airbagen som kostar.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Den 3-ekrade ratten var jag på jakt efter innan, gillar den fortafarande, men efter att ha provat den så känns den så fel så fel så fel.
Cruise-knapppen måste tryckas på från höger sida närmast mitten på ratten, annars tar den inte. Måste mao släppa handen från ratten för att aktivera cruise.
kolla annars på xc90-ratten, den är 4-ekrad, men skiljer sig totalt från volvos andra 4.ekrade.
Användarvisningsbild
av johnnype
milktrucker skrev:Cruise-knapppen måste tryckas på från höger sida närmast mitten på ratten, annars tar den inte. Måste mao släppa handen från ratten för att aktivera cruise.
Nepp, har inga sådana problem med min Cruise knapp. Kanske påverkas av handstorlek eller monteringen på något sätt, det vet inte jag.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja cruse knappen är ledad på ett sätt så man får trycka på mitten, eller till höger om mitten.
Dock inget som kräver att man släpper handen från ratten.
av emahl92
Det känns nog ändå bäst att låta någon verkstad göra ett byte, så det inte går fel. Men tack för alla svar. :)

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]