Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Om det nu vore någon form av "spionage" så är han som lämnade in bilen en riktig klappkäft. Han litade säkert helt enkelt inte på sina jobbarkompisar. :wink:
av *pettson*
Vad skulle vara så märkligt?
Servar inte den volvoverkstan alla märken eller vad?
Att en kund väljer en annan verkstad beror ofta på priset naturligtvis.
Det kan ju handla om möjligheten att dela upp betalningen, rabatter på kort eller vadsomhelst?..
Användarvisningsbild
av Vojje
t.ex. oljekvaliteten ...
Användarvisningsbild
av Perc
Dacia använder "beprövade" Renaultprylar, ungefär som Skoda vs. Volkswagen för 15 år sen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det inte fortfarande Volkswagendelar i Skoda :?:
Användarvisningsbild
av Perc
SvenB skrev:Är det inte fortfarande Volkswagendelar i Skoda :?:
Jag föredrar att se det som att VAG-koncernen har fyra varumärken som samarbetar om komponenter och produktutveckling. Men jo, visst är det "Volkswagendelar i Skoda" om man ser det på det sättet.

Men det är ju inte så att Skoda får hålla till godo med skrot som VW inte längre vill ha. VW, Audi, Seat och Skoda har ju alla nyligen släppt flång nya modeller som alla använder samma nya plattform (MQB) och samma toppmoderna motorer osv.

Ett bra exempel på när Skoda fått spela andrafiolen är att man aldrig tillverkat Octavia RS med fyrhjulsdrift. Eller att min Octavia med Elegancepaket har 15-tumshjul från fabrik. Golf på den tiden hade 16" och Audi A3 17". :)

Och sen har ju Audi givetvis egna premiumplattformar med större motorer och så vidare. Du hittar ju ingen Skoda med V8. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
*pettson* skrev:Vad skulle vara så märkligt?
Servar inte den volvoverkstan alla märken eller vad?
Att en kund väljer en annan verkstad beror ofta på priset naturligtvis.
Det kan ju handla om möjligheten att dela upp betalningen, rabatter på kort eller vadsomhelst?..
Nä, det är ingen all bila verkstad, det är en Volvo verkstad.
Beror ju inte på priset, då vi var dyrare.
Jag tror även Mekonomen erbjuder delbetalning, så inte det heller.
Jag tolkar det som att han inte litar på att jobbet blir rätt utfört på Mekonomen.
Som arbetsgivare skulle jag vara missnöjd, det sänder ju ut fel signaler.

Själv skäms jag ju när jag går till Biltema o handlar leksaker och grejor till båten.
Nån kan ju se mig och misstolka mitt ärende..,
Användarvisningsbild
av Vojje
... och tro att du vill köpa kvalitetsvaror till bilen. För en gångs skull :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
1-0 till Vojje :lol: . Jag går rakryggad på Biltema och bra mycket gladare än stackars som betalar 3 ggr priset på mekonomen och får samma skit :wink:
Carman alla verkstäder ska kunna serva en bil av annat märke om en kund ber om det. Kan inte mekanikern det kan han inte serva en volvo heller...
Användarvisningsbild
av CarMan
Ska kunna!?
Det är upp till verkstad att tacka ja eller nej, om en kund vill ha ett jobb utfört! Och det oavsett om det är en Volvo på en Volvo verkstad eller ej!
Kunden har inte nån rätt att bestämma sånt.

Men nu var det ju inte det som var det konstiga, utan att han jobbar på en bilverkstad som utryckligen talar om att dom kan alla bilar. Men väljer att inte serva där till bra pris. Det säger lite om hur kvalitén på jobbena är..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]