- fre 20 dec 2013, 11:08
#816434
Hej,
En inte helt oväsentlig sak är hur länge du tänker behålla en ev ny bil.
Och huruvida du kan tänka dig en av de svagare motorerna för dels att kanske komma ner lite i bränsleförbrukning dels komma ner i inköpskostnad för bilen.
Du har ju dagens V70 D2 och D3, och vad det lider kommer även nya VEA D2 och D3.
Nu vet jag inte om du föredrar automat eller manuell och det finns ju alltid möjlighet att välja manuell för att spara lite i inköpskostnad på en ny bil.
Sen kommer ju nya VEA även med svagare bensinmotorer, T3 och T4 (förutom dagens VEA T5 och T6 som finns ute och man kan köpa idag):
D2 120 hk 250 Nm
D3 150 hk 320 Nm
D4 181 hk 400 Nm
D5 231 hk 480 Nm
T3 150 hk 270 Nm
T4 190 hk 300/330 Nm (med Overboost)
T5 245 hk 350/380 Nm (med Overboost)
T6 306 hk 400N m
Så dina valmöjligheter är väl rätt goda dels vad som finns idag dels vad som snart kommer lite beroende på hur du prioriterar prestanda osv.
/Bo
En inte helt oväsentlig sak är hur länge du tänker behålla en ev ny bil.
Och huruvida du kan tänka dig en av de svagare motorerna för dels att kanske komma ner lite i bränsleförbrukning dels komma ner i inköpskostnad för bilen.
Du har ju dagens V70 D2 och D3, och vad det lider kommer även nya VEA D2 och D3.
Nu vet jag inte om du föredrar automat eller manuell och det finns ju alltid möjlighet att välja manuell för att spara lite i inköpskostnad på en ny bil.
Sen kommer ju nya VEA även med svagare bensinmotorer, T3 och T4 (förutom dagens VEA T5 och T6 som finns ute och man kan köpa idag):
D2 120 hk 250 Nm
D3 150 hk 320 Nm
D4 181 hk 400 Nm
D5 231 hk 480 Nm
T3 150 hk 270 Nm
T4 190 hk 300/330 Nm (med Overboost)
T5 245 hk 350/380 Nm (med Overboost)
T6 306 hk 400N m
Så dina valmöjligheter är väl rätt goda dels vad som finns idag dels vad som snart kommer lite beroende på hur du prioriterar prestanda osv.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.