Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McE
Köpte bilen i somras, märkte inget förrän det nu blev kallt. Kör den sällan, mest nån sväng på helgen och det är ett jävla liv som snart blir lägre. Känns som att det försvinner när bilen börjat bli varm? Kan det vara fukt i oljan som gör den extra trög vid minusgrader? Nåväl, istället för att grubbla kanske nån här vet lösningen? Bilen har just passerat 14000 mil, har väl kört 500 sen i sommar!
av FrOs
Samma sak hände mig idag, men det slutar skrika när jag trycker ner kopplingen. Kan det stämma?
Tyckte inte det var allt för länge sedan jag kollade nivån. Är det vanligt att det läcker någonstans?
FrOs skrev:Samma sak hände mig idag, men det slutar skrika när jag trycker ner kopplingen. Kan det stämma?
Tyckte inte det var allt för länge sedan jag kollade nivån. Är det vanligt att det läcker någonstans?
Din skrikande servopump har inget samband med din koppling
av FrOs
Jag är inte säker på om det var servopumpen som skrek/tjöt. Åkte ca. 5mil och varje gång kopplingen trycktes ner så slutade det. Och tjutet lät lika oberoende varvtal. Dvs. inte det klassiska "fläktrems-tjutet".

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåligt[…]

Vad är gnugga länge? Väntar du till[…]