Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av destroida
#816249
Sedärja!! Ska nog till och med jag klara av :D ! Få se hur det går med kamremmen :O . Hur går bytet till i allra största enkelhet ? Luftning ? Tryck i rören ? Får man ett ofrivilligt "cumshot" (ursäkta, kunde inte hjälpas) om man bara lossar ?

//Emma
av Malish
#816250
sätt en klämma (ex svetstång) på slangen före och efter, lossa filtret och töm ur innehållet, sätt dit det nya filtret, anslut slangarna och lossa på klämmorna. done.

resten sköter sig själv.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#816352
Det är slangar.

Luftning gör man genom att vrida på och av tändningen en 5-6ggr (av med tändning när pumpen tystnar).

"cumshot" tror jag inte du får, det fick iaf inte jag och jag använde inga klämmor. Det är ju dock tryck i systemet, så ett visst flöde kommer det ju. Om man vill kan man släppa på trycket vid ventilen på fuelrailen, men personligen anser jag det vara lite överkurs, iaf på dessa bilar.
Sen är ju filtret fullt i soppa, så en del dräll kommer det onekligen bli.

..Mina nya belägg hade en slags platta p&ar[…]

Spolning av automatlåda

Mekonomen blåser dig nästan alltid […]

gubbstrutt jag har nog hittat vad felet är […]

Har du inga problem, kör vidare.