Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tillbaka från Upplands Motor.
Enligt kvittot:
Kalibrering / identifiering med VIDA: 342:-
Felkoder avläsa / nollställa / känd felkod: 456:-
Totalt: 798:-

Så nu fungerar justeringen som den skall!
Frågade om övriga felkoder när han ändå hade varit där och kikat och visst fanns det ett par sporadiska men inget att bry sig om och nu är bilen ren.
Tyckte även att den nästan gick lite BÄTTRE på hemvägen, ren inbillning men ändå. Lite piggare var den allt... :roll: :lol:
Väldigt skönt faktiskt. Hade betalat det dubbla också om det nu skulle vara så faktiskt, sikten var minimal med lyktorna satta på lägsta möjliga. :(
Nu är jag mest sugen på att ge mig ut och åka en sväng bara för att se hurpass stor skillnad det är. 8)
grillchips skrev:Väldigt skönt faktiskt. Hade betalat det dubbla också om det nu skulle vara så faktiskt, sikten var minimal med lyktorna satta på lägsta möjliga. :(
Nu är jag mest sugen på att ge mig ut och åka en sväng bara för att se hurpass stor skillnad det är. 8)

De gör du rätt i :-)-)
Idag blir det lite runtringning för att se priser på hjulinställning. Med tanke på att det var knappa 2 grader ute redan vid 15.30 igår när jag åkte från verkstan så lär sommarhjulen inte rulla alltför många meter till denna säsong..
Summering av dagens runtringande:
Vianor: 995:-
Upplands Motor: 995:-
Däckia Solna: 1500:-
Mekonomen: ca 840:- (enligt gamla trådar på forum, säkert ej aktuellt pris)
MECA: ca 600:- (enligt gamla trådar på forum, säkert ej aktuellt pris)
Solna Bilteknik: 900:-/tim
Solna Däckservice: Ej svar
Bromma Däck- och Bilservice: Ej svar
Däckspecialen: 780-980:-
Euromaster: 700-1000:-

Får se om jag får lite fler bud imorgon..
Ja gjorde hjulinställningen för ett par veckor sen för 580:-
Den verkstan ligger dock i Fagersta så ja tror ju inte att den blir aktuell för dej men då vet du ju att de finns nog billiga alternativ också.

Sen nämnde ja nått om regleringen på min bil, dom står stilla vid uppstart men ja har sett dom röra sej vid nått tillfälle så dom lär funka iaf.
Se på fan. Det är nästan så att jag ska försöka kolla runt lite nere i mina hemtrakter Skövde, ska ner över jul och förhoppningsvis kanske det finns tid och är billigare. :) Tack för påminnelsen, haha!

Dagens arbete:
Bytt torkarblad i fram till Wipers egna blad. Återstår att se om de är prisvärda, men vi här på forumet får ju en liten rabatt också. :)
Fyllde upp med spolarvätska.
OCH! Äntligen fick jag sittdynan på passagerarsätet på plats. Såhär i efterhand inser man att det hade gått på två röda om man bara gjort rätt från början, dvs hissat upp stolen lite. You live and you learn!
(Ska slänga upp lite bilder på händelseförloppet imorgon, vet att det finns fler som är intresserade av att byta sin klädsel)
Nu när jag hoppar till min tråd så ser jag att jag utlovade stolsklädsel-bilder vilket jag uppenbarligen glömt bort. Men de finns här, så de kommer!

Äntligen trillade dom in. Nya dimlysen!
Bild

Tidigare hade jag vanliga dimlysen där jag bytt halogenlampan mot LED, tjusigt, men nu när jag trillade över riktiga DRL-lyktor för drygt 600kr så kände jag att det var ett kap och slog till.
Lite smått "besviken" blev jag ändå, tydligen hade jag ganska bra kräm i mina LED för jag tycker inte DRL-lyktorna lös så jädra mycket starkare. Tog lite före- och efterbilder såhär på kvällskvisten ute i mörkret för att jämföra och visst är de starkare men inte så man tappar hakan.
Det de definitivt är bättre på är bredden och precis vid fronten. Ljuset slår ganska direkt nedanför fronten och brett åt sidorna vilket mina LED inte gjorde.

Bilder orkar jag inte lägga upp idag, full rulle med allt vad julbestyr innebär och långresa som väntar. Det kommer i helgen istället!
Du skall synas, inte blända med DRL. Det är därför de sprider ljuset nedåt pch åt sidorna. :D
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 50

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt