Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Jag har länge servat bilen hos den lokala verkstan men när dom missar remmen vid
9000 mil samt tändstift och luftfilter vid 12000-milaservice lägger jag hellre mina
pengar hos en Volvoverktad, i detta fall Bilia.
Användarvisningsbild
av hollan
katastrof! spännhjulet skall absolut bytas och detta har dom fuskat med (missat) bogsera bilen till en annan verkstad om den står på den verkstaden som bytte kamremmen och be dom kolla ac pumpen är denna hel så är det bara för mekonomen och fixa bilen för då har de med spännhjulet och göra som dom inte bytte
mekonomen skall inte hålla på med bilar om dom inte vet vad som skall ingå i servicarna!
av Cox
När jag bytte kamremmen hos Mekonomen ingick spännrullar i satsen även till aggregatremmen. Jag bytte på den verkstaden pga av att "min personlige mek" bytte arbetsgivare. Den killen är tyvärr den enda jag har förtroende för i min lilla stad.
Användarvisningsbild
av bem
SvenB skrev:Vad har hänt med Mekonomen? Jag tycker det börjar stå lite ofta negativt om dom numer. Det är klart att man kan ge lägre priser om man tar genvägar vid reparation. :shock: Men numer är ju inte priserna så mycket lägre än Volvos.
När deras egna anställda servar sin bil (i detta fall en Skoda) hos Volvo så undrar man just det... vad händer hos Mekonomen:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&t=101121

/Bo
av oldtimersmc
Dessa uppgifter kommer från en som jobbar på en volvoverkstad.
Skulle ju kunna vara en skröna...
Kamrenssatts på ekonomen innehåller även sträckare o löphjul till drivremmen så måste du köpa till en sträckare...
av Mwi
SvenB skrev:Vad har hänt med Mekonomen? Jag tycker det börjar stå lite ofta negativt om dom numer. Det är klart att man kan ge lägre priser om man tar genvägar vid reparation. :shock: Men numer är ju inte priserna så mycket lägre än Volvos.
Jag tror inte det har hänt något med Mekonomen, enligt min erfarenhet har de alltid varit dåliga. För många år sedan byte jag handbromsvajer på min 965 med delad bakaxel hos Mekonomen, den höll i knappt ett år och det var en ändå en orginalvajer. Sedan lämnade jag bilen till en Volvo verkstad, den håller fortfarande 6 år senare. Prisskillnaden var knappt 500:- men Volvo verkstaden gjorde jobbet på en dag, Mekonomen höll på en vecka utan att lyckas montera vajern rätt. Så för mig är valet självklart vill du ha jobbet rätt och riktigt gjort anlita original märkesverkstad, vill man spara några kronor på pappret och inte bryr sig om kvaliteten på utfört jobb, anlita de så kallade "verkstäderna" som tror att de kan alla fabrikat.
Användarvisningsbild
av bem
Så länge min Volvoverkstad sköter sig dvs min personliga servictekniker sköter sig och priserna är vettiga tänker jag bli kvar där med service+reparationer på min V70. Den Volvoverkstad jag anlitar har varit bra hittills (under de 16 år jag anlitat dem).
Har Mekonomen personlig servicetekniker?
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
Har en mek på Volvo jag med som jag litar på men har haft andra på Volvo som lämnar en del i övrigt att önska.
I görligaste mån anlitar jag en av de mest pålitliga mekaniker jag känner dvs mig själv. Det han inte kan det lär han sig med lite hjälp från alla goda vänner här på forumet och en Mekhandbok :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Cox skrev:När jag bytte kamremmen hos Mekonomen ingick spännrullar i satsen även till aggregatremmen. Jag bytte på den verkstaden pga av att "min personlige mek" bytte arbetsgivare. Den killen är tyvärr den enda jag har förtroende för i min lilla stad.
I ditt fall är det inte Mekonomen som gör rätt, utan din bekante mekaniker som gör rätt. :D
av Cox
Så sant så, han har typ jobbat på volvo i ca 30 år som bilmek, så jag har fullt förtroende för honom.
Slutade där pga av att han var less på att vara personlig mek, det sprang kunder i verkstan hela tiden.
Så mekarna fick ingen arbetsro alls. Förstår honom för vem vill ha kunder ränandes hela tiden på kontoret ?

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]