Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av adawah1
Hejsan

Jag har en volvo 745(åkerbil) som det luktar bensin i motorn på. Jag har bytte olja i den och jag startade den och lät den gå i 3-4 minuter, sen så stängde jag av den och tog upp oljestickan, då var oljan alldeles blaskig och det luktade bensin.

Kan det då vara topploppspackningnen som har gått eller är det något annat?

Mvh Adam
av adawah1
Nexus skrev:Går den rent? Har du kollat över stift ,rotor mm
Jag har ju nya tändstift och kollat att rotorn stämmer, men när det går på tomgång varvar den upp till 2000 i varv sen dör den nästan, sen går den igen upp till 2000 i varv, och så håller den bara på hela tiden.

Men den går ju på 3 cylindrar också men det kan väl ändå inte göra så att det luktar soppa i motorn? jag har ingen aning ja.
av Rådlös
Den bensinen som inte blir använd och uppbränd i den fjärde cylindern kommer ju alltid att lukta så länge du inte gör något åt det.
Användarvisningsbild
av Nexus
exakt går den inte på alla cylindrar förbränner den inte. Kolla så inte insugspackningen läcker mot toppen. Drar den tjuvluft där går bilen som på 3 burkar....
av adawah1
Nexus skrev:exakt går den inte på alla cylindrar förbränner den inte. Kolla så inte insugspackningen läcker mot toppen. Drar den tjuvluft där går bilen som på 3 burkar....
aa vi böt ju motor i den så det sitter inte någon insugspackning på, jag ska kleta dit silikonpackning hade jag tänkt.
av adawah1
jaka skrev:Hej!
Vilken årsmodell? Och vad är en åkerbil???
jadu en 745 88, tänkte ploga en banan på min åker när det kommer snö och sladda hade jag tänkt :wink:
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]