Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
NickeDiesel skrev:
poscarjr skrev:Blir tidig julklapp i år! :)
Säljaren ringde och sa att bilen dykt upp och blir klar i morgon em. Det har gått undan på slutet. Byggandet drog ju igång den 4/12 och enligt Min Volvo är det fortfarande lev. vecka 1 som gäller.
Grattis!!! :D
Lova att lämna lite intryck och synpunkter, väntar ju själv på en XC70 med samma motor.
Btw, hur lång tid tog det för dig, efter lagd order, innan du såg bilen i "Min Volvo"?

Lycka till med kärran!

MVH/Niklas
Absolut lovar jag det.
Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tog innan bilen hamnade i Min Volvo. Det strulade med inlogg så det tog 4 veckor innan jag fick tillgång till Min Volvo och då fanns ju bilen där såklart. Jag har dock trott/förstått att den hamnar där relativt omgående efter lagd order.

Mvh Patric
av samihuutoniemi
NickeDiesel skrev: Btw, hur lång tid tog det för dig, efter lagd order, innan du såg bilen i "Min Volvo"?
För mig tog det bara ett par dagar från att ordern lades in i systemet.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
samihuutoniemi skrev:
NickeDiesel skrev: Btw, hur lång tid tog det för dig, efter lagd order, innan du såg bilen i "Min Volvo"?
För mig tog det bara ett par dagar från att ordern lades in i systemet.
Ok! Men hur funkar det i praktiken? Får man en ny "Min Volvo" -sida som "löper paralellt" med sidan som
gäller min nuvarande eller syns den nya bilen på samma inlogg? F-n vad luddigt det blev.. :wink: men jag hoppas
ni förstår min fråga!

Mvh/Niklas
Användarvisningsbild
av poscarjr
Samma login. Man växlar bil genom klick på höger/vänster pil under bil-ikonen på vänstersidan. Alternativt i grått fält (Övriga bilar...) i fliken som visar aktuell bil's spec.
(Jobbigt att man inte på ett enkelt sätt kan lägga en skärmdump här i svaret)
av PFA
poscarjr skrev:
NickeDiesel skrev:
poscarjr skrev:Blir tidig julklapp i år! :)
Säljaren ringde och sa att bilen dykt upp och blir klar i morgon em. Det har gått undan på slutet. Byggandet drog ju igång den 4/12 och enligt Min Volvo är det fortfarande lev. vecka 1 som gäller.
Grattis!!! :D
Lova att lämna lite intryck och synpunkter, väntar ju själv på en XC70 med samma motor.
Btw, hur lång tid tog det för dig, efter lagd order, innan du såg bilen i "Min Volvo"?

Lycka till med kärran!

MVH/Niklas
Absolut lovar jag det.
Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tog innan bilen hamnade i Min Volvo. Det strulade med inlogg så det tog 4 veckor innan jag fick tillgång till Min Volvo och då fanns ju bilen där såklart. Jag har dock trott/förstått att den hamnar där relativt omgående efter lagd order.

Mvh Patric
Det blev väldigt tyst här :) Har du några intryck att dela med dig av?
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
Hahaha.... :lol: Har tänkt precis detsamma!

Förmodligen är han ute och lägger mycket mil på kärran för att kunna ge oss en så komplett rapport
som möjligt... :wink:

Mvh Niklas
Användarvisningsbild
av poscarjr
Sorry pojkar...men i eget tycke har jag kört alldeles för LITE för att kunna komma med nån riktigt bra analys. Har helt enkelt inte haft tid att bara vara ute och köra pga familj/släkt. Men det ordnar snart upp sig när man börjar jobba igen och får 14 mil om dagen. ;)
Nåväl - mina första intryck överensstämmer med vad man läst - det är en mkt trevlig bil och den känns klart piggare än min gamla D5a (185hk). Dock så är det inte lätt att få ner kraften i backen nu i värmen med dom Hakka8 som sitter på. (Ålningseffekt som behandlas i separat tråd i V60/XC60-forumet.)
Växellådan (manuell sådan) känns mkt bra - kort/distinkt och spaken är ju hur snygg som helst. Ser ut som den i automaten. Det som jag känner som liiiite negativt är att jag får växla mer i låga farter. Min gamla D5 var/kändes starkare och med tvåan fick man nästan lite automat-känsla. Den känslan har jag inte nu. Men men, jag har som sagt inte lärt känna bilen på långa vägar än och vem vet - jag kanske hittar när det gäller varv/växel.
Sen så kommer jag ju från en äldre bil (MY07) som saknade finesser kopplat till Blåtand - jag njuter hela tiden av hur enkelt Spotify och telefon funkar. Helt OK ljud oxå.
Till slut så måste jag bara höja rattvärme till skyarna - ojoj vad skönt trots att det är flera plusgrader. Tycker inte att det blir för varmt heller så jag brukar låta den vara på. :)
av PFA
Tack för din lilla rapport :) Låter bra tycker jag. Förresten, hur använder du Spotify? Finns Spotify i Sensus? Hur kopplar du upp dig mot internet? Måste man ha betalabonnemang?
Användarvisningsbild
av bem
Spotify-appen i iPhone och sen streamar via Bluetooth till bilens audiosystem funkar bra tycker jag. Helt OK ljud (jag har High Performance sound i en V70 2014).
Har man Sensus med Spotify till så är det lite elegantare förstås.

/Bo

Bild

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]