Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rennod
Har hittat en V70 2005 2,4 diesel automat 42000 mil pendling sundsvall stockholm där av milen begärt pris 39900 vad tror ni ligger det rätt eller-
är lite orolig över automatlådan skall kolla på den i kväll
fråga och kolla efter papper på när och hur många mil sedan automaten var spolad.

Kör den hårt då menar jag hårt och ställ bilen med P-läge och motorn på tomgång, i 9/10 fall så hugger lådan när man ska åka iväg efter 3-5 min och då är ventilpaketet igen satt. varit med om det på ett par stycken.

vet inte hur långt det är i mellan S-vall och sthlm men då är den ju bara i princip landsvägs körd och antagligen på höga varv och hastigheter. lyft av motorkåpan och kolla efter läckage på anslutningar till spridarna och common railen. kolla även länkarmsbussningarna ser du enkelt med en ficklampa.

Generellt känn på bilen i alla hastigheter och olika vägar kullersten/grusväg/fartgupp mm.
Tror nog inte du ska vara orolig. Det är fin väg mellan Stockholm & Sundsvall. ca 38 mil. Värre om bilen gått mycket i stadstrafik. Men värt att fråga om den är spolad & så.

Jo, man tycker ju det. Vilket krångel!

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]