Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:
Det är väl inte förrän man startar vindrutetorkarna som tvingar igång halvljuset på en Volvo vid dåligt väder.. Läste det någonstans här och det är en kanonfunktion!
Det stämmer (det står lite längre ner i mitt tidigare inlägg).
Om vindrutetorkare eller dimbakljus är aktiverade så går DRL över till halvljus automatiskt.

/Bo
Mycket snyggt med dom "nya" baklysena. XC90 har väl nåt liknande sedan några år som också ser snyggt ut, märkligt att dessa inte kom samtidigt?
Det "halkade över" till varselljusen tändning lite i tråden och jag är förundrad över att Volvo först nu kommit med "automatiska" DRL som tänder vid skymning. Min har ju "funktionen" på mittkonsolsdisplayen med instrumentbelysningen styrd av en ljussensor ....... varför har man inte tidigare använt den funktionen?
Hade en -97 USA-bil för en massa år sedan, som hade funktionen inbyggd och fungerade alldeles utmärkt och man kommer med denna "nyhet" NU ??????......
//Toson
mattish skrev:Det är väl inte förrän man startar vindrutetorkarna som tvingar igång halvljuset på en Volvo vid dåligt väder.. Läste det någonstans här och det är en kanonfunktion!
Instämmer helt. Volvo har dessutom bakljusen tända även vid DRL. Och relativt känslig ljussensor. Volvo har utnyttjat regelverket åt det säkra hållet. Många fler biltillverkare borde ta efter. Ofta ser man bilar utan bakljus tända i dåligt väder och skymning. Till råga på allt med dålig känslighet på ljussenorn.
Toson skrev:Mycket snyggt med dom "nya" baklysena. XC90 har väl nåt liknande sedan några år som också ser snyggt ut, märkligt att dessa inte kom samtidigt?
Det "halkade över" till varselljusen tändning lite i tråden och jag är förundrad över att Volvo först nu kommit med "automatiska" DRL som tänder vid skymning. Min har ju "funktionen" på mittkonsolsdisplayen med instrumentbelysningen styrd av en ljussensor ....... varför har man inte tidigare använt den funktionen?
Hade en -97 USA-bil för en massa år sedan, som hade funktionen inbyggd och fungerade alldeles utmärkt och man kommer med denna "nyhet" NU ??????......
//Toson
Japp XC90 har oxå led-ljus det kom 2012 har jag för mig, tycker dom är riktigt snygga när dom är hellackade och har led-ljusen. Gillar interiören i den bilen oxå. :-)-)
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]