Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulmerkotte
Gunner skrev:Jo du! Såg det tidigare i veckan, men tvåa är inte så dåligt! :) . Nyfiken dock, vad har du för första reg.datum på kärran? Tror min handlare haft fullt upp, då min var regad redan 28/11! Betyder detta att vi är första kunderna i världen med nya motorn? :o

"Förvärvsdatum: 2013-12-04!" står det på TS... Efter ett antal provbilar så är vi väl ganska tidiga,kan jag tro!
av Gunner
Glömde gratta! Men vad har du för reg.datum på bilen hos bilhandlaren? Står med på bilregistret.
Sorry! Fick ju svaret där! Då har min haft det körigt (Nyköping) och du shoppar i? :)
av Jankerules
Jag hade nog redan fått min XC60 om jag inte ändrat mig från manuell till nya automaten :(
Men den som väntar........
Prel lev 5.
XC60 D4 VEA, Summun, BE II PRO, Lastpkt, Solidvit
av PFA
Slobban skrev:Är det någon som vet vad leveranstiden ligger på just nu?

Br patrik ?:-/
Det beror möjligen på vilken modell du beställer, men jag tror att ledtiden är längre än två månader på bilar med VEA-motorer, om det inte är så att Volvo nu ökar tempot successivt. Jag beställde 1 november med beräknad leverans v. 7, vilket så har varit från första början, och har i skrivande stund köplats 8741 (XC60 D4/VEA Summum BE II PRO, Sportpaket, Lastpaket, Klimatpaket VOC mm). Får känslan av att det pinnar på lite bättre nu, men frågan är hur mycket man egentligen kan lita på den information som står på Min Volvo.
av Slobban
PFA skrev:
Slobban skrev:Är det någon som vet vad leveranstiden ligger på just nu?

Br patrik ?:-/
Det beror möjligen på vilken modell du beställer, men jag tror att ledtiden är längre än två månader på bilar med VEA-motorer, om det inte är så att Volvo nu ökar tempot successivt. Jag beställde 1 november med beräknad leverans v. 7, vilket så har varit från första början, och har i skrivande stund köplats 8741 (XC60 D4/VEA Summum BE II PRO, Sportpaket, Lastpaket, Klimatpaket VOC mm). Får känslan av att det pinnar på lite bättre nu, men frågan är hur mycket man egentligen kan lita på den information som står på Min Volvo.

Ja, självklart! Så kan det gå när man är snabb :???:
Har just beställt en v60 d4 som ny tjänstebil.
Vet inte omdet spelar roll, men det är en automat.

//patrik
Användarvisningsbild
av poscarjr
Skriver lite i fel tråd...har beställt en V70 D4 VEA Man. Orderlagd den 29/10 och på första pappersbekräftelsen angavs v7 som prel. lev.vecka.
Sen strulade kontot på Min Volvo men när det tickade igång angavs byggstart v50 och lev. v2. Detta förbättrades sen till lev. v1 när status 2 slog till den 4/12. Imorse blev det status 8 så nu är den på väg. :)
Sen får jag hoppas att det lugnat ner sig i Nyköping så att det Gunner skriver (att det tycks vara körigt där...) inte gäller längre utaan att dom kan färdigställa min bil snarast. (Drag och solfilm ska på).
av PFA
poscarjr skrev:Skriver lite i fel tråd...har beställt en V70 D4 VEA Man. Orderlagd den 29/10 och på första pappersbekräftelsen angavs v7 som prel. lev.vecka.
Sen strulade kontot på Min Volvo men när det tickade igång angavs byggstart v50 och lev. v2. Detta förbättrades sen till lev. v1 när status 2 slog till den 4/12. Imorse blev det status 8 så nu är den på väg. :)
Sen får jag hoppas att det lugnat ner sig i Nyköping så att det Gunner skriver (att det tycks vara körigt där...) inte gäller längre utaan att dom kan färdigställa min bil snarast. (Drag och solfilm ska på).
Öppna motorhuven och kika så att de inte slängt i en gammal femma ;) Skämt åsido, det är ju kul om det kan rulla på så bra! Jag vet inte vilken av modellerna, V70 eller XC60, som har bäst orderingång just nu, men det påverkar naturligtvis leveranssituationen. De tillverkas ju dessutom i olika fabriker (Torslanda och Gent) och det totala ordertrycket i respektive fabrik lär väl också påverka. Ledtiden påverkas även av tillgången på komponenter, och vem vet, det kan ju t ex vara den nya automatlådan som har lång leveranstid.

När jag beställde bilen så hade jag förhoppning om att få den i mitten på januari, men det ser mörkt ut just nu. Men några veckor hit eller dit kan ju egentligen kvitta - eller inte :)

Edit: Antingen jobbas det febrilt i fabriken eller så busar Min Volvo med mig. Köplats 8599 nu.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
av Gunner
Förmodligen bus! :) Har ju visat sig tidigare i denna tråden ang köplatsen. Men jag har ännu inte sett att någon blivit besviken på utlovad lev.vecka!? Står själv nu på plats 395 och med tanke på att bilen skall hämtas i morgon, så verkar det ju lite väl högt! Å Poscarjr! När jag var förbi gården för att kolla min bil, för 1½ vecka sedan. Var det inte mycket utrymme kvar. Men du får hoppas de jobbat undan, tills din kommer! :wink:

För att inte bli fullkomligt tokförklarad, med tanke på tidpunkten! Jag jobbar natt och har det lugnt! :)
Användarvisningsbild
av skiffervag
Kryper sakta framåt i kön.Idag nr 9819 av 11436 beställda :lol:

_______________________________________________________________________________________________________________________________
Beställt :XC60 VEA D4 Summ Be II FWD Black Met Aut Lastpaket DriverSupport Klimatpaket m tidur Parkass Camera Sensus Navi beställd 11/11 2013 prod V5 prel lev V9-2014
Användarvisningsbild
av poscarjr
Ytterligare lite positiva nyheter när det gäller leveranstider...säljaren ringde och sa att min bil är på plats och kommer vara klar för avhämtning imorgon em. (Fel tråd/forum förvisso - min är en V70 D4 VEA).
Min Volvo säger i detta nu plats 4585 av 11432 med lev v1.
Kanske vi ses Gunner... :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 55

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]