Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det där tycker jag var ganska förenklat.
Mechanum i Malmö har jag haft problem med tidigare. De missade att kamrem/vattenpump skulle bytas på en fullservad Saab. Vattenpumpen skar senare, med en nota på 18k som följd. Enligt dem så är det upp till kunden att ha koll på att kamremmen skall bytas. Trodde att folk använder sig av verkstäder för att slippa hålla koll på sådana grejer...
Enligt tidigare dommar i ARN så är verkstad skyldig att informera kunden om det är dags att byta kamrem när bilen är inne på service.
Jonas_latt skrev:
API skrev:Pratade med min kontakt på Mechanum idag och han skämdes som en hund när jag berättade att det bara var en säkring som var problemet.
Antar att teknikern kommer att bli lite utskrattad på jobbet, han hade tydligen rivit mattor och grejer för att komma ner till tanken där han konstaterat att det var givaren däri som var felet.
Men icke, det var ju bara en säkring, haha!

Fick lite deg tillbaka från Mechanum som kompensation så är nöjd trots allt.

Ytligare en anledning att jag aldrig skulle lämna in bilen på verkstad.
Instämmer lite på den punkten. Har sett med egna ögon en hel del skojerier på verkstäder, stora som små. Vissa saker beror helt enkelt på mänskliga faktorn, andra inte, men det som irriterar mig mest är buskörning med kundbilar. "Drive it, like you stole it". :shock:

Jag som tänkte lämna in bilen p.g.a enkelheten för byte av bromsvätska, kanske finns mjukvaruuppdatering m.m, -men jag tvekar fortfarande. Får fundera på det där ett tag till.

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]

Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]