Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då har även jag beställt ett paket (Autoplugin RCP) fick orderbekräftelse omgående men blev lite fundersam när det stog Heater Hydronic Ardic 912 på orderbekräftelsen. Sitter väl Webasto i dom nyare Volvobilarna
Skickade ett mail om detta men får kanske vänta på svaret ett tag.
Tänkte att det kanske är samma prylar till båda typerna av värmare.
Hur har det stått på era beställningar. Jag angav ju att det skulle vara till en XC70 MY10.
bem skrev:Hej,

Jag fick igång fjärrstyrningen via app av dieselvärmaren i min V70 idag med hjälp av Volvo appen "Heater Start" (jag har Volvo On Call men den appen funkar inte för mig tyvärr p g av nåt tekniskt fel hos Volvo, så jag använder appen Heater Start istället tills vidare). Jag kommer nog aldrig mer att kunna ha en bil vintertid utan en värmare som går att fjärrstyra via mobil-app. Så smidigt och flexibelt. Jag har följt den här tråden en del och nog tror jag alla som väljer en 3:e partslösning som t ex Autoplugin Therminal kommer bli mer än nöjd. Ingen mer kall bil t ex när man skall hem från jobbet (eller till jobbet)! Man riktigt myser när man kommer till bilen på utsatt tid och hör dieselvärmaren mullra åt en och sen kliva in i bilens värme är så ljuvligt.

/Bo
Hm. har VOC till 12:an och det funkar att starta via "min volvo" men inte via mobil appen (har iof inte lagt ner mig så väldigt mycket , men e re volvo som strular så kommer det snart en lösning).
Har iof en gsm från autoplugin men inte haft tid att köra igång den än och skall vi fortsätta med 24 timmars dygn så lär det ta en del tid tills jag får möjlighet att trycka in den.
Föreslår 30 timmars dygn, skulle underlätta :D

Ps Bo!
Snygga bakljus på MY14. såå mycket vill ha
Användarvisningsbild
av bem
oldtimersmc,

Jag fick igång Volvo On Call appen idag runt kl 15. Prova igen skall du se att din Volvo On Call app funkar nu också, men uppgardera först till "Volvo ID" (om du inte redan gjort det) och logga sen in i VOC appen med det.
Jo jag gillar baklyktorna också på min V70 2014, synd bara att de som vill styla en äldre V70 med MY14 lyktor måste hosta upp med runt 8000 kr för att få dem.

/Bo
bem skrev:oldtimersmc,

Jag fick igång Volvo On Call appen idag runt kl 15. Prova igen skall du se att din Volvo On Call app funkar nu också, men uppgardera först till "Volvo ID" (om du inte redan gjort det) och logga sen in i VOC appen med det.
Jo jag gillar baklyktorna också på min V70 2014, synd bara att de som vill styla en äldre V70 med MY14 lyktor måste hosta upp med runt 8000 kr för att få dem.

/Bo
Får testa det till helgen om tid finnes nu så blir det sängen då jag har varit "på" sedan 04:40 och kommer att vara samma läge i morgon och på fredag. Lördag så e re bara 14-22 sen ledig i 24 timmar på söndag...
Det kostar att ligga på topp :D ( eller snarare att vara mångsysslare och föreningsmänniska mm).
Har du fått snurr på din GSM Matte??
oldtimersmc skrev:Har du fått snurr på din GSM Matte??
Japp, har haft igång den sen i mitten på förra veckan.

Fungerar bra. Väntar bara på att dom ska få användar-manualen översatt också. Alex har svarat på alla mina frågor snabbt hittills men jag tänkte mer på om andra också är intresserade av den så är det lättare att dom kan kolla i manualen.

Hade lite problem i början med att min sms-app Handscent gjorde så att det inte gick att få Therminal appen att genomföra"initialization mot gsm-modulen.
Men när jag körde den vanliga sms-appen i min HTC One så funkade det direkt.

Men tyvärr så har min frånluftsvärmepump i huset lagt av nu lagom till jul så om någon är intresserad av min Autoplugin Therminal så är jag beredd att sälja den för inköpspriset jag gav. Kontantkort från Telia ingår.
matte75 skrev:

Fungerar bra. Väntar bara på att dom ska få användar-manualen översatt också. Alex har svarat på alla mina frågor snabbt hittills men jag tänkte mer på om andra också är intresserade av den så är det lättare att dom kan kolla i manualen.

Hade lite problem i början med att min sms-app Handscent gjorde så att det inte gick att få Therminal appen att genomföra"initialization mot gsm-modulen.

Men tyvärr så har min frånluftsvärmepump i huset lagt av nu lagom till jul så om någon är intresserad av min Autoplugin Therminal så är jag beredd att sälja den för inköpspriset jag gav. Kontantkort från Telia ingår.
Hur kopplade du in den? Vit sockerbit till den vita honan med röd linje på och svart kontakt till svart hona på gsm modulen blå till den yttre 2 poliga
och sedan de två 9 och tiopoliga vita till den andra modulen.

sen i med ODB2 kontakten på med tändningen. Ingen reaktion
Gjorde du som jag beskrev eller?

Fick svar från Alex nu att min Cabel var defekt så han skulle sända en ny :)
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
oldtimersmc skrev:
matte75 skrev:

Hur kopplade du in den? Vit sockerbit till den vita honan med röd linje på och svart kontakt till svart hona på gsm modulen blå till den yttre 2 poliga
och sedan de två 9 och tiopoliga vita till den andra modulen.

sen i med ODB2 kontakten på med tändningen. Ingen reaktion
Gjorde du som jag beskrev eller?
Har den inkopplad i bilen nu så jag har svårt att se hur kablarna ser ut nu. Men jag kopplade ihop de två dosorna med kablarna som var för "plug and play installationen" och sen i med odb2 kontakten i bilens uttag. Stoppade i simkortet och ett 9v batteri också i gsm-modulen innan jag kopplade ihop dosorna. Simkortet skulle man stoppa i en telefon först och ta bort pinkods-skyddet om det var aktiverat på kortet och sen testskicka ett sms så man såg att det funkade.
Kan tänka mig att du gjorde som jag beskrev men tydligen så är det lite polen med min kabel , men Alex hade en lösning på det Har en Sony experia s får se om den är lika snäll som din HTC :D
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 38
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera