Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Fritteh skrev:
samihuutoniemi skrev:
Fritteh skrev:Igår låg jag på status 7, köplats 881 och planerad leverans v51. Idag hoppade bilen till status 8, köplats 4939 (!!!) och planerad leverans v52
Kan det vara så att de har klantat sig på fabriken, såtillvida att de måste reparera något, och du därför har trillat bak i kön? Tokrepat lacken vid testkörning eller nåt =)
Absolut. I princip vad som helst kan ha hänt. Nåväl, bilen får man iaf en vacker dag :)
Uppdaterat levbesked! Säljaren hörde av sig och angav reg.nr. Samt meddelade att bilen blir klar för avhämtning, i slutet på nästa vecka! :D
av PFA
Gunner skrev:
Fritteh skrev:
samihuutoniemi skrev: Kan det vara så att de har klantat sig på fabriken, såtillvida att de måste reparera något, och du därför har trillat bak i kön? Tokrepat lacken vid testkörning eller nåt =)
Absolut. I princip vad som helst kan ha hänt. Nåväl, bilen får man iaf en vacker dag :)
Uppdaterat levbesked! Säljaren hörde av sig och angav reg.nr. Samt meddelade att bilen blir klar för avhämtning, i slutet på nästa vecka!
Aaa...vad kul! Då vill vi ha en komplett testrapport! Men bara om det är positiva tongångar:)

...och samtidigt har min äntligen tagit sig under 10 000-platsen...9649 :)
av Gunner
Har stora förhoppningar på att det blir positiva upplevelser.
Men skall försöka hålla mig neutral, i bedömningen! :)
Å grattis till fyrsiffrigt!!
Användarvisningsbild
av GustavE
På tal om det där med köplats.
2 timmar EFTER att jag hämtat min bil och den stod lugnt och stilla hemma i garaget såg Min Volvo ut enligt nedan.
På tal om leveransvecka hämtade jag bilen vecka 47 :)
Bild
av Gunner
:lol: Som jag anade då! Men så länge de håller bygg och lev.tid. Så är i alla fall jag nöjd!
av Gunner
På torsdag är det dags att plocka ut kärran! Återkommer med synpunkter och information, så småning om! :)
av Ulmerkotte
Gunner skrev:På torsdag är det dags att plocka ut kärran! Återkommer med synpunkter och information, så småning om! :)
Haha! Då hinner jag före!.. I morgon ( Onsdag) Kl 14,.. Grattis förresten!
av Gunner
Jo du! Såg det tidigare i veckan, men tvåa är inte så dåligt! :) . Nyfiken dock, vad har du för första reg.datum på kärran? Tror min handlare haft fullt upp, då min var regad redan 28/11! Betyder detta att vi är första kunderna i världen med nya motorn? :o
Senast redigerad av 1 Gunner, redigerad totalt 0 gånger.
av Gunner
Slobban skrev:Är det någon som vet vad leveranstiden ligger på just nu?

Br patrik ?:-/
Svårt att svara på! Beror på vad du har beställt. Ca 11500 som väntar på att få sin bil byggd och levererad just nu.
Men i runda slängar rör det väl om ca 2 månader, från orderdatum. Har du beställt kan du ju logga in på "Min Volvo" och kolla var du ligger.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 55

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]