NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Knappast någon mening att leverera bilar utan stolsvärme då, det vore ingen kostnadsbesparing på alla marknader som inte behöver stolsvärme...
Räkna med att de finns.
Köpa stol från skroten?
Användarvisningsbild
av SvenB
P210 skrev: Räkna med att de finns.
Du menar väl tvärtom. Räkna med att de inte finns.
av Rollingold
P210 skrev:Knappast någon mening att leverera bilar utan stolsvärme då, det vore ingen kostnadsbesparing på alla marknader som inte behöver stolsvärme...
Räkna med att de finns.
Köpa stol från skroten?

Jag vill veta från någon som vet 100% hur det är. Jag tolkar nämligen ditt svar att du inte vet utan gissar.
av Frohm
Har du knappar för stolsvärme i panelen? du borde ju kunna se något kablage under stolen. Vilket varmt land har du importerat din bil ifrån? Hade skaffat en sådan dyna jag kopplar i 12v uttag i värsta fall och väntat på våren..
Användarvisningsbild
av SvenB
Rollingold skrev: Jag vill veta från någon som vet 100% hur det är. Jag tolkar nämligen ditt svar att du inte vet utan gissar.
Det blir lätt så när man får gissa varifrån bilen kommer. Men du skriver ju själv att bilen saknar stolsvärme, av vilken anledning skall den då ha slingor i stolen. Det är ju de som värmer.
av snoken
Det finns inga slingor i stolarna. De flesta V50,S40,C30 har sålts utan stolsvärme i Europa. Det går inte att eftermontera Volvos original värme stolar när bilen inte är konfigurerad med stolsvärme. Kablage måste läggas separat.

Jag har monterat in värme i stolarna (S40N, V50). tid cirka 1-1,5 dagar per bil Jag har flera satser hemma både enkel o dubbel. :P

"Carbon", bra material med självhäftande tape för att fästa i dynorna. Går att skära ut hål och detaljer för klämmor o dyligt. kostar 290 kronor per stol.Jag har även olika knappsatser..
Kan göra hela jobbet för 2 700 Lägger in ny kabel från motorum med säkring och relä som styrs från tändningslås.
Pelle
I Stockholm
0733 425072
av Rollingold
snoken skrev:Det finns inga slingor i stolarna. De flesta V50,S40,C30 har sålts utan stolsvärme i Europa. Det går inte att eftermontera Volvos original värme stolar när bilen inte är konfigurerad med stolsvärme. Kablage måste läggas separat.

Jag har monterat in värme i stolarna (S40N, V50). tid cirka 1-1,5 dagar per bil Jag har flera satser hemma både enkel o dubbel. :P

"Carbon", bra material med självhäftande tape för att fästa i dynorna. Går att skära ut hål och detaljer för klämmor o dyligt. kostar 290 kronor per stol.Jag har även olika knappsatser..
Kan göra hela jobbet för 2 700 Lägger in ny kabel från motorum med säkring och relä som styrs från tändningslås.
Pelle
I Stockholm
0733 425072

Tack för svar på min fråga från någon som vet!
Jag funderar på saken och återkommer =)
av knegon
Vad jag vet så finns all kablagering framdragen samt även säkring installerad.
Kolla detta klipp på Youtube.

Du får pilla bort täckbrickan som sitter för knapparna för stolsvärme (använd en liten skruvmejsel) samt köpa 2st knapptoppar för stolsvärme kostar 70 kr/st. Dessa är bara att trycka dit sedan.
Sedan får du köpa 2st begagnade stolar med stolsvärme alternativt eftermontera
stolsvärmemodul, värmedyna rygg, värmedyna sits samt termostat i dina befintliga stolar.

Vet ej om du måste konfigurera något i CEM'en också, tror inte det men är ej säker.
Användarvisningsbild
av SvenB
knegon skrev:Vad jag vet så finns all kablagering framdragen samt även säkring installerad.
Kolla detta klipp på Youtube.

Du får pilla bort täckbrickan som sitter för knapparna för stolsvärme (använd en liten skruvmejsel) samt köpa 2st knapptoppar för stolsvärme kostar 70 kr/st. Dessa är bara att trycka dit sedan.
Sedan får du köpa 2st begagnade stolar med stolsvärme alternativt eftermontera
stolsvärmemodul, värmedyna rygg, värmedyna sits samt termostat i dina befintliga stolar.

Vet ej om du måste konfigurera något i CEM'en också, tror inte det men är ej säker.
Jag tror nog att trådskaparen antingen frusit häcken av sig, eller löst sitt stolsvärmeproblem på de två och ett halvt år som gått sedan han frågade :???: :D

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]