Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av reverend
Det ser ut som om du har ett Java problem sa att din "dropdown" inte visas pa ratt satt. Kan du hogerklicka pa rutan och "view source" och se vad den forsoker visa?
av matte75
Doffen skrev:
matte75 skrev:Har försökt mig på att installera Vida 2012D på en annan dator idag.
Installationen verkade gåbra och programmet startar upp som det ska men när man ska välja bilprofil så är det bara en tom ruta med ett rött kryss i under kommunikationsverktyg.
Bifogar en bild hur det ser ut.

Bild

Vad kan jag ha gjort för fel?

Har Internet explorer 8 och Windows 7 Ultimate.
Tviler på at du har IE8
Ser ut på samme måte som jeg har på min dator med Win 8 og IE 11. Men på IE10 fungerer dette fint
Som jag skrev innan så har jag IE8 och Win 7 ultimate.

Kör du Vida 2012D?
av crippa
Hej

Windows har börjat skicka med Internet Explorer 11 nu via windows update.
Så har ni aktiverat (Per Default) att uppdateringar skall installeras automatiskt, så kommer IE11 att installeras "utan att man vet det"

Med vänlig hälsning

Christoffer
av aarnes
Tja! hadde akkurat samme problem som over her - forsøkte reinstall uten at det hjalp.
Ser ut til at det er en oppdatering til net framework som pajjar den.
Sørg for at KUN net framework 3.5 er installert

Etter reinstallasjon med:
Win 7 Pro 32bit fungerer det igjen.
Forsøkte med SP1, da fungerte det IKKE.
av spectrasus
Vet inte om det hjälper men om du högerklickar på Vida-monitor när den är igång (grön) nere vid klockan och startar(launch) Vida ifrån den menyn, blir det någon skillnad då? Har samma fenomen hos mig , men det fungerar om jag startar Vida på detta sätt :D
av matte75
spectrasus skrev:Vet inte om det hjälper men om du högerklickar på Vida-monitor när den är igång (grön) nere vid klockan och startar(launch) Vida ifrån den menyn, blir det någon skillnad då? Har samma fenomen hos mig , men det fungerar om jag startar Vida på detta sätt :D
Ingen skillnad om jag startar så eller väljer "Vida all in one".
av KnotVillage
Vida fungerar som sagt inte med IE11 hur man än bär sig åt så då är det bara att välja.

W8.1 eller vida. (Går ej att nedgradera IE)
av matte75
KnotVillage skrev:Vida fungerar som sagt inte med IE11 hur man än bär sig åt så då är det bara att välja.

W8.1 eller vida. (Går ej att nedgradera IE)
Svårt att veta vem du menar ditt inlägg till men jag kör som sagt IE8 på Win 7 ultimate.
IE går väl visst att nedgradera?
av reverend
Har W8.1 eller bara IE11 ett "compatibility mode" som far VIDA att fungera?
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 241

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]