- mån 16 dec 2013, 22:28
#815438
Har en liten fundering på vad som bestämmer när bränslepumpen ska gå.
När man slår till tändningen (utan att starta motorn) så hör man att bränslepumpen går några sekunder för att sedan stanna.
Om man då startar motorn startar även pumpen igen.
Är det motordatorn som stänger av pumpen efter några sekunder eller sitter det en tryckvakt som stänger av pumpen efter att
bränsletrycket byggts upp och motorn inte startats. Om då motorn startas och trycket sjunker, startar då den eventuella tryckvakten
pumpen igen eller hur fungerar det rent teoretiskt?
Min fråga gäller närmast min egen 96:a med B5252 och Fenix 5.2 system
När man slår till tändningen (utan att starta motorn) så hör man att bränslepumpen går några sekunder för att sedan stanna.
Om man då startar motorn startar även pumpen igen.
Är det motordatorn som stänger av pumpen efter några sekunder eller sitter det en tryckvakt som stänger av pumpen efter att
bränsletrycket byggts upp och motorn inte startats. Om då motorn startas och trycket sjunker, startar då den eventuella tryckvakten
pumpen igen eller hur fungerar det rent teoretiskt?
Min fråga gäller närmast min egen 96:a med B5252 och Fenix 5.2 system
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.