NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tycker inte de borde vara nån skillnad om det är exakt samma abs hydralagregat? men brukar felet sitta i styrenheten BCM eller i pumpen när antisladden ,och stabilisator programmet inte funkar? man kanske kan ta BCM från min gamla och montera på den nya pumpen? tack för den fin fina expertisen :)
Varför byta grejor på vad det brukar vara? Det bästa är väll att ta reda på vad man har för fel på just den bilen man ska laga, sen laga det som är fel! Så gör jag i alla fall!

Byter du hydraulagrigatet, men återmonterar gamla BCM så behöver ingen mjukvara laddas.
jo de är logiskt.jag byter i regel också bara de som är trasigt. men då mina kunskaper om såna här moderna bildelar är typ 0 så visste jag inte att man kunde byta bara en av komponenterna då dom sitter ihop. sen har jag inte sätt ett enda abs hydralagregat på laga.se bildelsbasen som säljes delarna för sej. å då tar man ju för givet att man ska bytta hela enheten. men behöver dom bara gifta in den nya bcm på verkstad eller hur funkar de? måste volvo göra det eller kan andra verkstäder de me? mvh
Alla verkstäder som har utrustning för att ladda mjukvara kan göra det.
Nu är det väll inte då att startspärren blir aktiverad. Mer åt det hållet att du har en okänd styrenhet i systemet som "stör"
Det blir lixom taskigt samarbete om en av killarna i laget inte vet var han ska göra mål...
Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gån[…]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de t[…]