Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Willy
V- 745-92
:lol: Hej, är det någon som är bra på c-lås i bakluckan. Jag ser att allt mekaniskt är helt men luckan går ändå inte att öppna (bara inifrån) där måste sitta en spole eller selonoid (som man inte ser) stämmer det?
Det låter som "klonk", när jag öppnar centrallåset men låset öppnas ej, så det går inte att öppna utifrån. :twisted:
Användarvisningsbild
av olafixar
Hej :!:

Du skriver att "allt mekaniskt är helt" jag tror ju int att det stämmer...kan man öppna inifrån så ska det ju gå att öppna utifrån. Troligen så har bygeln i öppningsknappen gått av eller hamnat snett. Öppna (ta bort inredningen på insidan) och kolla igen.
Användarvisningsbild
av mojang
jag har haft ett liknande problem med bakluckan, då var det en liten järnklämma som hade släppt från ett av stagen, kolla det, den var bänglig som fan att få dit
Användarvisningsbild
av Willy
OK och tack.
Jag har plockat bort hela inredningen på bakluckan men det som jag vill se döljer sig bakom plåten.
Skall där inte finnas en spole, som skall dra när jag låser upp?
Jag skrev att det sa "kloink" men jag börjar bli osäker, jag får gå ut och lyssna igen.

Hälsningar
Användarvisningsbild
av mojang
jo men du får kika in i hålen, det var pillrigt som fan att få dit den igen, om det nu är det som är felet
Användarvisningsbild
av Willy
Ok, det skall jag göra, det låter vettigt.

Tack, tack, jag återkommer imorgon med svaret.
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]