Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke1978
Hej

Jag har ett problem med min v70 -08. Jag kan tex ställa in värmen på 22 grader så funkar det ett litet tag för att sen bara komma kalluft ur spjället tills jag ställer upp värmen på Hi.

Är lite inne på att göra en mjukvaruuppdatering på volvo,är det någon som har några tankar om detta?

Bilinfo

Volvo v70 -08 momentum Flexifuel
Ca 11000mil

Tack på förhand
// Nicke
av Knwm
Hade problem med min 2.4d, lämna den på volvo då dom bytte termostat o tempgivaren till kupén!
av Arne
Det sitter en liten fläkt bak det lilla gallret på mittkonsolen, den kan ha lagt av och då vet den inte vilken temperatur som är i kupen, alternativt att du har något papper framför växelspaken som täcker för gallret.
av Nicke1978
apersson850 skrev:Gallret fullt med smuts är lika illa.
Jag gick ut och dammsög lite försiktigt vid gallret ikväll och sen ut och provkörde. jag tycker att det är skillnad, nu när jag justerar värmen upp eller ner så reagerar det på en gång. :D
Hoppas att det kan vara detta lilla problem och inte större.

Tack för alla tips
// Nicke k
av Nicke1978
Felet borta nu :D

Åtgärd på volvo
Bytt den lilla fläkten som drar in kupeluft till sensorn samt kalibrering.
pris 3000:- men fick lite julrabatt 2400:-

// Nicke k
av Secca
Jag hade ett liknande problem på min 2,4D, den blev bara ljummen i kupén hur högt man än vred temperaturvredet.
Då det började att imma igen också misstänkte jag kupéfiltret trots att det för mindre än en månad sen blev bytt på auktoriserad Volvoverkstad, det visar sig att nötterna på verkstan har satt filtret åt fel håll, vände på det och nu funkar det hur fint som helst.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]