av OutKaszt - sön 15 dec 2013, 22:24
- sön 15 dec 2013, 22:24
Känns ju lite betryggande. Någon varudeklaration på bilen har jag aldrig sett. Tänkte inte på detta förrän efter att jag pratat med KKL. Handläggaren sa att dem är skyldiga att ge ut varudek. Dock var det till min fördel att jag inte fått någon. Tänkte åka in på Volvo imorgon och prata med henne och dela med mig av min stora besvikelse. Säljaren har ju rent ut sagt ljugit för mig eller så har dem grymt dåliga mekaniker. Jag tror på det förstnämnda och att dem vill slippa kostnader.
Enligt dem är det väl bättre att jag kör med risiga lager i kompressorn, sen så rasar den om ett halvår och då behöver dem inte bry sig.
Det hade ju varit en annan femma om exempelvis länkarmar och spindelleder börjat bli dåliga. Dessa kan ju bli kassa bara efter någon grop i vägen om man kör vårdslöst. Men en AC eller ett billarm går ju inte direkt att "nöta" sönder :)
Frågan är dock vad tusan man gör om man hamnar i tvist med säljaren. Sen det där med att dem löste larmfelet med att dra ur säkringen till sirenen, ska jag kräva att få en helt ny siren monterad?!
Enligt dem är det väl bättre att jag kör med risiga lager i kompressorn, sen så rasar den om ett halvår och då behöver dem inte bry sig.
Det hade ju varit en annan femma om exempelvis länkarmar och spindelleder börjat bli dåliga. Dessa kan ju bli kassa bara efter någon grop i vägen om man kör vårdslöst. Men en AC eller ett billarm går ju inte direkt att "nöta" sönder :)
Frågan är dock vad tusan man gör om man hamnar i tvist med säljaren. Sen det där med att dem löste larmfelet med att dra ur säkringen till sirenen, ska jag kräva att få en helt ny siren monterad?!
- By Knutkors