av OutKaszt - lör 14 dec 2013, 16:03
- lör 14 dec 2013, 16:03
Andis skrev:Larmsirenen är inte så svår att byta kostar ca 2500kr ny.Ska se vad dem säger på Volvo på måndag. Funderar annars på att byta lagret i kompressor kopplingen själv, fanns ju för ca 550kr på nätet. Tycker AC'n annars fungerar bra det lilla jag kunnat prova men det är något konstigt ljud som låter oregelbundet ibland. Lite som ett surplande, bubblande eller som om man drar en nagel längs kammarna på en kam. Skit svårt att förklara men som sagt kommer ibland även om AC'n är off. Någon som har en susning av vad det är jag hör?
Vad jag vet har alla N serie samma siren. Jag har en i min från en 07a fast misär en 04a.
Vad jag förstått så kan siren påverka andra saker med om man kör runt med den och det läcker batteri syra. Jag märkte inget på min men hört en som sa att han inte kunde stänga takluckan? Han sa att han drog ur kontakten till siren och då gick den igen.
Rätt eller fel vet ej vi satt på samma flyg för några år sen och småprata bilar.
Min falsk larma för fullt till slut la siren av helt men lik väll såg man att larmet hade gått i stort sett varenda gång jag hade lämnat bilen, dock tyst.
Skulle satsa på ny siren om jag var dig.
AC behöver inte kosta massor att fixa med. Tömning och återflyttning betala jag 900 kr för på Volvo viktigt att det är rätt mängd i. Är det för mycket gas fungerar den dåligt och kylfläkten går för fullt så fort man sätter på AC ifall det är så att någon fyllt på för mycket i din. ( låter mycket i kupén och ännu mer om man går ut när fläkten går på fullt) men svårt att ställa diagnos på det utan att höra själv.
Hoppas det löser sig för dig utan för mycket om och men.
Får väll trösta dig med att varje gång jag med köper bil åker jag alltid på en repration hur noga jag än besiktigat bilen innan köp. På min Xc70 gick ena nivomaten efter bara ett par månader, reservdel över 6000kr för en dämpare.
Med vänlig hälsning,
Andis
- By Pistmaskin99