Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlMagnus
Torkaren på höger strålkastare har lagt av. Nivåinställning av ljuset+vänster torkare fungerar, så säkringen är hel. Några tips, eller det är bara att byta ut den?
Användarvisningsbild
av #27
Troligt viss har torkaren gått sönder, du kan se om du får stöm med en testmejsel..
av KarlMagnus
Tackar. C:a pris för byte av motorn till torkaren?

Otroligt bilintresserad, men är ingen skruvare.
Användarvisningsbild
av #27
Du får säkert räkna med minst 2000kr för stötfångare och lyckta ska bort och motorn kostar säkert 1500kr. Nu gissar jag bara...
av cme
Bytte precis en torkarmotor. 1870:- för delen.
På mina tre olika V70 (-99, -00, -01) har jag bytt en på varje under 06/07. Man skulle sälja såna.
cme
Användarvisningsbild
av Driver64
Är det någon som har plockat isär en havererad strålkastartorkarmotor för att utröna exakt vilken del det är som går sönder?
Användarvisningsbild
av Loner
Driver64 skrev:Är det någon som har plockat isär en havererad strålkastartorkarmotor för att utröna exakt vilken del det är som går sönder?
Nä det ligger i projektlistan, jag ha rmina aningar om att makniken som skall sköta reversering av motorn inte längre är hel.

Då de flesta jag sett med trasig torkarmotor har just haft fel på höger torkare..

/L

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]