Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
Jag provar och höra om någon här inne har samma fundering kring multimedia rotet som är i volvos olika modeller,jag köpte en C30-11 Momentum D2 för en tid sedan,givetvis trodde jag i min vildaste,,,, att åtminstone AUX uttaget som normalt hittas nere i mitt konsollen skulle sitta där, men Ikke !hör med volvo ang detta,kanske att de flyttat detta 3,5mm uttag men nej säger dom vissa modeller har varken det ena eller andra,jag frågade vad det skulle kunna tänkas kosta att få detta uttag monterat och får svaret att det finns lite olika lösningar på vad du vill ha för slags media,ja ja ok men om jag kan välja USB sa jag vad kostar denna operation,då svarar volvo resdels killen att du får räkna med ca 8500kr för demont och inkppl,+mjukvaruuppdat,, VA I HEL-E skojjar ni med mig eller är ni serösa när ni begär så mycket för att "plugga in en meter kabel med ett "hon usb" i andra änden som visserligen dras bak till mittkonsollen,JO så är det tillade han, 2tim +material och uppdat med mjukvara,,,nääääää då får det F-N vara tänkte jag,
Och det lustiga är att jag fick aldrig klart för mig vad själva kabeln som ska pluggas in i stereon kostade, tänkte om det fanns någon här inne som är duktig volvo skruvare,så har jag åtminstone kabeln och pröjsar hellere någon svart för NORMALA pengar och blir kanon nöjd..

Så är det någon intresserad av ett radio urplockande med allt i sargar å plast det innebär och ditsättande av denna usb kabel så hör av er till
[email protected]
av olleb
Vi har också en C30 utan AUX/USB och har även vi fått svar från Volvo att det kommer kosta fantasisummor.
Främst är det 3,5mm AUX som vi är intresserade av och undrar ifall man inte kan göra detta billigare hos bilstereo-firma eller rent utav själv?

Hoppas nån har koll.
Användarvisningsbild
av P210
Första man km pröva är en lös fmsändare med 3,5mm plugg som pluggas i 12v-uttaget, de kan funka bra eller är mottagning/störningar totalt oacceptabla.
Nästa sak är en fm-modulator som man kopplar in på antennkabeln (sedan får man lagra adapterns frekvens som ett stationsminne)
Bild

Men har sett adaptrar som fungerar ännu bättre, denna byter till aux med två tryck på cdknappen, kostar ca 200:-
Bild

http://www.incarconnections.co.uk/volvo ... cable.html
http://www.ebay.com/itm/Connects2-CTVVL ... 27d29165a6
Användarvisningsbild
av firefightern
Ser ju häftig ut och verkar kunna hantera AUX i alla fall, men behöver bilen in för uppdatering av mjukvara eller "känner den" av att det blivit nya doningar påkopplade...
Användarvisningsbild
av P210
Nej! man "tjuvar" bara in sig på antennkabeln, stereon behöver inget veta.. den första mojen ställer du in som en radiokanal, tex 96,5 på fm bandet, och då hör du det du matar in på AUX:en.
Den andra vet jag inget om men läs i länken, står att den använder sig av stereons CD växlaringång, förmodligen har inte alla apparater denna, kolla om din bil finns med i rekommendationstabellerna;
"The adapters connects to the original head unit via the CD changer port and tricks the unit into believing it is playing a CD changer"

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]