- sön 15 dec 2013, 13:00
V70:n, med 13000 mil på mätaren, larmar idag om låg kylarvätskenivå vid start. Ser man efter så ligger kylarvätskenivån strax under min-strecket (parkerad i svagt uppförslut). Inget pys när man skruvar av locket till behållaren. Kylarvätskan ser grön ut. Upptill på behållaren där locket sitter finns det ljusbrunfärgade bubblor och i den skarv som går runt behållaren har det läckt ut en brunfärgad vätska.
Motoroljan ser normal ut, mörkt bärnstensfärgad. Normala avgaser.
Bilen gick bra igår när jag sist körde den. Kamremsbyte för 3 månader sedan i samband med service.
Jag har ringt till Volvo för att få besked om vilken kylarvätska det ska vara och det som rekommenderas är Volvos egna och butiken här i stan är stängd.
Är det bara att köra bilen till Volvo imorgon och fylla på med ny kylarvätska? Eller bättre att inte köra och att inte fylla på kylarvätska?
Motoroljan ser normal ut, mörkt bärnstensfärgad. Normala avgaser.
Bilen gick bra igår när jag sist körde den. Kamremsbyte för 3 månader sedan i samband med service.
Jag har ringt till Volvo för att få besked om vilken kylarvätska det ska vara och det som rekommenderas är Volvos egna och butiken här i stan är stängd.
Är det bara att köra bilen till Volvo imorgon och fylla på med ny kylarvätska? Eller bättre att inte köra och att inte fylla på kylarvätska?
Senast redigerad av 1 Allinug, redigerad totalt 0 gånger.
Låt framrutan vara större än backspegeln!