- lör 14 dec 2013, 22:26
Hej Niklas,
Det var ingen dålig "rabatt", 105 000 kr är en avsevärd rabatt.
Vet du vad bilen hade för listpris innan rabatten?
Vad kostar det att "bygga" bilen på Volvos hemsida idag?
Vet du anledningen till att de kunde sälja bilen till dig med så stor rabatt?
Du kan förstås vara en fena på att pruta men ingen Volvohandlare skänker bort bilar.
Lagerbil, 2014 V70 D2 Kinetic med High Performance 5 tum ljudanläggning var det väl? Och vinterhjul på köpet antar jag?
Alltid kul att höra lite om du ville ge lite info om detta, kanske kan ge andra som går i köptankar lite bra info.
Jag köpte ju också en lagerbil, men en 2014 D3 Momentum Business(=Teknikpaket) med Klimatpaket+Volvo On Call (+vinterhjul med Volvo Pangaea alufälg, värde 12000), stänkskydd och lastrumsmatta (plus lastgaller). Blev 311 tkr fattigare efter det köpet.
Finns det en sån bil man önskar som s k lagerbil kan man nog få lite bättre pris än när man "bygger" den och beställer den.
Jag köper alltid ny bil på vintern, strax för jul, för då får man i regel alltid med bra vinterhjul på alufälg på köpet (eftersom det är kampanj från Volvo) och säljarna vill ha bra säljstatistik innan årsskiftet så de kan frestas släppa iväg en ny bil aningens billigare än annars (kan man hoppas). Rätt eller fel men så har jag gjort och kommer så fortsätta med även nästa gång jag skall ha ny bil. Inte för att jag köper ny bil så värst ofta men de gånger det blir. Den är förstå gången jag köpt en ny bil som lagerbil (alla andra nya bilar jag haft har beställts och byggs enligt mina önskemål).
Kan egentligen inte så nån nackdel att köpa en lagerbil om den uppfyller alla krav inkl färg som man vill ha. Bil som bil. T ex fabriksgarantin gäller ändå från den dag man köper (hämtar) ny lagerbil.
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.