Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nu har jag fått testa V70 D4 Aut. Helt enkelt en kanonprodukt! Dock är jag gammalt fan av 5-cyl så givetvis (när man väl hör något från motorn, gick tyst och fint) låter det illa när man varvar ut. Hade varit fin i V40, men inte säkert den kommer dit?
av Exquattro
Nog katten måste VEA komma i V40 också, det tar väl bara lite tid men sen sitter säkert motorn som gjuten i bilen. Kanske då i första hand inte 181hk utan när de mindre är färdiga.
Användarvisningsbild
av bem
Blir det nån motsvarande dagens "D5" (i hk) VEA och hur många hästar får den i så fall?

/Bo
Användarvisningsbild
av laser2
Provkörde nya VEA D4 med manuell låda i fredags. Svårt att ge ett uttömmande betyg på 20 min provkörning men den gick riktigt bra. Gillade den manuella lådan som kändes tajtare och mer kortslagig en den gamla som jag har på min. Gillade även utformningen av själva knoppen.
Men motorn har inte femmans sköna sång på lite högre varv och det rister mer i bil och motor när s/s slår till och från jämfört med gamla D4. Dieselknattret på tomgång och låga varv upplevdes däremot lägre jämfört med gamla D4.
Användarvisningsbild
av bem
W.A.P.E. skrev:ja prel siffror drive-e D5, 231hk/480nm. Kolla denna tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=225
D5 VEA 231 hk/480Nm två turbo med VNToch (och får man anta Polestar möjligt att lägga till detta). Kan det tillfredställa prestandafantasterna tro (om man vill ha diesel)?
Men de väljer kanske bensinare istället, VEA T6, 306hk 400Nm en turbo med waste gate+ kompressor som det stod i länken (plus Polestar om det blir möjligt).

/Bo
av thorella
W.A.P.E. skrev:Nu har jag fått testa V70 D4 Aut. Helt enkelt en kanonprodukt! Dock är jag gammalt fan av 5-cyl så givetvis (när man väl hör något från motorn, gick tyst och fint) låter det illa när man varvar ut. Hade varit fin i V40, men inte säkert den kommer dit?

Kommer i V40 vecka 20 2014!
av perhall
bem skrev:
W.A.P.E. skrev:ja prel siffror drive-e D5, 231hk/480nm. Kolla denna tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=225
D5 VEA 231 hk/480Nm två turbo med VNToch (och får man anta Polestar möjligt att lägga till detta). Kan det tillfredställa prestandafantasterna tro (om man vill ha diesel)?
Men de väljer kanske bensinare istället, VEA T6, 306hk 400Nm en turbo med waste gate+ kompressor som det stod i länken (plus Polestar om det blir möjligt).

/Bo
Säkert pigg men konkurrenterna ännu mer före Volvo i dieseleffekt nu än tidigare...
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hissa, starta, vrid, lossa returen till behå[…]

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]