Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Eller även för de något mindre verkstäderna att hålla på att plocka med då de inte har något annat att göra, på "dödtid". Vissa krockade bilar säljs inte ut av försäkringsbolagen annat än till "näringsidkare".
Användarvisningsbild
av Allinug
Försäkringsbolaget som jag har, har som policy att i första hand låta reparera bilen vid skada. Men om reparationskostnaden blir större än 80% av bilens marknadsvärde (då självrisken är borträknad) så blir det inlösen av bilen istället.

Så de går ändå ganska långt när det gäller att reparera försäkrade skadade bilar, men det beror också på vad bilens marknadsvärde bedöms till.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men om jag uppfattat saken rätt så var det inget försäkringsbolag som sålde den här bilen via KVD, utan finansbolag.
av Uninium
Den här bilen ser ju fin ut om man jämför med dom krockade bilarna som skeppas från USA för att fixas i Litauen. Där kan man snacka om idioter som blåser folk...
Användarvisningsbild
av Guligan
SvenB skrev:Men om jag uppfattat saken rätt så var det inget försäkringsbolag som sålde den här bilen via KVD, utan finansbolag.
Precis, om bilen varit försäkrad så hade den säkert reparerats på Volvoverkstan.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]