Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavE
Jag hör till dom som tycker Pangaea är snygg. Valde själv den nu när jag köpte V70. En annan fördel med Pangaea är att den bara har några veckor på nacken. Roligare när det syns att det är nya grejer. Oden har ju funnits i några år.

Jag är bara drygt 25 år och har redan tröttnat på stora fälgar :). Och då har jag ändå bara åkt 17 tum som störst. Blir så stötigt att det inte är värt det. Men jag håller verkligen med om att det blir snyggare. Finns några här på forumet med Ixionkopior i 20 tum på sina V70, bland annat en röd och den hör till landets snyggaste bilar!
Användarvisningsbild
av börne
GustavE skrev:Finns några här på forumet med Ixionkopior
Lite OT... men var hittar man dom bästa kopiorna på Volvos originalfälgar?

Inte för att jag tror jag kommer byta ut mina Canicula men kul att kolla lite :wink:
av stavas
Chromefälgar.se har ju en del. Köpte mina s6-replicas där till min A4. Helt ok, men fick balansera om dom efter några 100 mil.
Användarvisningsbild
av GustavE
Idag har jag påbörjat samma procedur som flera ovan. Nokian Hakkapeliitta 8 sattes på Oden och Michelin Energy Saver sattes på Pangaea :)
Senast redigerad av 1 GustavE, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Har någon annan haft problem med att lacken på dessa fälgar är av bristande kvalite?
Mina fick bubblor som kom inifrån lacken utan yttre åverkan så jag fick 3 fälgar utbytt som återigen bubblar sig.
Minst 1 av fälgarna släpper färg vid centrumkåpan.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]