bem skrev:raven76,
En snabbrapport på rattvärmen sen vore intressant. Har förstått den bara kan ställas av/på och den blir ganska varm redan efter ett par minuter (och kanske behöver stängas av då?). För den är väl inte termostatreglerad på nåt sätt så den sänker värmen själv efter en stund?
Har en V70 2014 själv som går att efterutrusta med ratt(den 3-ekrade) som stödjer rattvärme+mjukvaran men jag misstänker kalaset kan gå på uppåt en 5 tusen att få eftermonterat och då får allt rattvärmen vara väldigt bra...med tanke på man klarat sig i 35 år med bilkörning utan rättvärme. Men jag gillar tanken på rattvärme för man blir nog lite mer frusen av sig allteftersom man blir äldre.
/Bo
En snabbrapport kan du få. En mer utförlig rapport kan jag fixa om några dagar. :)
Ja, den blir ganska så snabbt varm. Men jag upplevde inte att den blev "för varm". Jag kände att jag nog kunde ha kört med den på en bra stund. Men jag kramar inte ratten så hårt heller. Upplevde att den blev varmare i nedre halvan av ratten. Men måste nog köra lite mer med den för att vara säker på det. Skönt var det i vilket fall som helst.
Finns många saker man vänjer sig vid snabbt. Då jag var ute och provkörde lite bilar, innan jag bestämde mig för den jag precis köpt, så lånade jag bl.a. en som hade keyless drive. Det var ju otäckt vad snabbt man vande sig vid den finessen. Nu blev det inte någon sådan funktion på min bil för jag tycker det är för dyrt. Men man är ju bekvämare av sig än man vill erkänna tror jag.