Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tyvärr har du nog bara tre alternativ...

1, Flyg, tåg eller buss
2, Hyr en bil
3, Köp en bil

Funkar inte 1:an så skulle jag valt 2:an. Funkar inte det så får du väl gå på 3:an.

Tyvärr får du stå ditt kast ekonomiskt att du inte hade en hyrbilsförsäkring. Kanske kan du få tre dagars hyrbil på assistansförsäkringen?

Självklart kostar det pengar att hyra bil, men det är inte vansinnigt dyrt på bensinmackarna tycker jag, även om det är mycket pengar. Du kanske kan hyra "när du behöver", du kanske inte behöver åka till affären med knatte varje dag?

/Martin
SvenB skrev:
IgelQott skrev: Jag har ingen hyrbilsförsäkring,
Och det är du säker på? Jag tycker att de på Volvia brukar "pracka på" alla trygghetspaketet eftersom det är förhållandevis billigt, drygt 30:-/månaden
I Volvias Trygghetspaket ingår Hyrbil (och Olyckshändelse i kupén, Själriskeleiminering djurkollission, Sänkt självrisk vid skadegörelse och Självriskeliminering vagnskada utomlands). För mig så betalar jag 560 kr/år (47 kr/mån) för Trygghetspaketet på min V70 D3 2014.
Hoppas allt ordnar sig, både med reparationen av bilen och bra+billig lösning på bil under reparationstiden.

/Bo
Inga nära och kära i närheten som kan hjälpa till med bil under en tid? Har inte heller någon lånebil på försäkringen med anledning att jag har möjlighet att kunna låna av bekanta om något skulle hända med bilen.

Dessa hyrbilsförsäkringar ersätter inte en för hyrbil i flera månader. Max 5dgr brukar ingå sen så får man ändå själv stå för den största delen av kostnaden.

Lycka till och hoppas att det löser sig. Tråkig tid på året med kallt väder och julen som närmar sig.
Volvias Trygghetspaket och Hyrbil där ger hyrbil upp till 60 dagar i Sverige och upp till 45 dagar utomlands, enligt försäkringsvillkoren. Alternativt kontant avbrottsersättning om man avtår från hyrbil.

/Bo
bem skrev:Om du har en 2011 V70 så kan det ej vara länge sen nybilsgarantin gick ut. Godwill i kombination med det faktumet samt att den är fullservad på Volvoverkstad (som då rimligen haft chans att byta AC pumpen tidigare i förebyggande syfte, om vi antar det kan vara orsaken vilket vi ej vet) så nog verkar du ha många bra argment att du egentligen inte skall behöva betala ett öre för att reparera haveriet. Om man jämför med vad svedan skrev i föregående inlägg (men han kanske fick punga ut med nån självrisk?).

/Bo
Nä, ingen självrisk, bara å hämta bilen. Dock hade jag hyrbilsförsäkring, så jag fick ju betala tror 25 % av hyrkostnaden. Hände mitt i sommarsemestern, så det blev 4 v hyrbil.
Det är ganska vanligt att folk är i stort behov av sina bilar, men trots det väljer att inte ha hyrbilsförsäkring!!!
Hur tänker man då? Man har ju själva valt att chansa på att det blir billigare att inte betala den premien, mot att hyra en bil till full pris!

Jag tycker inte ett dugg synd om dom drabbade! Det är ju ett aktivt blandning gjort!
osla skrev:köp dig en gammal 745 eller 945 som du har under tiden, är nog det lättaste/billigaste att göra om det nu tar den tid dom sagt
Billigt, helt klart, men om en eller två av bilförarna är vana vid FWD och antisladd slutar det sannolikt snart i diket om det är halt...
Per
jpennerb skrev: Dessa hyrbilsförsäkringar ersätter inte en för hyrbil i flera månader. Max 5dgr brukar ingå
Var har du fått det ifrån? Volvias trygghetspaket ersätter hyrbil upp till 60 dagar. Sedan håller jag med CarMan att om man är beroende av sin bil måste man teckna nödiga försäkringar.
perhall skrev:
osla skrev:köp dig en gammal 745 eller 945 som du har under tiden, är nog det lättaste/billigaste att göra om det nu tar den tid dom sagt
Billigt, helt klart, men om en eller två av bilförarna är vana vid FWD och antisladd slutar det sannolikt snart i diket om det är halt...
Per
där håller jag inte med. man vet väl vad man klarar själv och kör efter det? i en 945 så känner man snabbt att man inte bara kan blåsa på efter vintervägar och då kör man så att det går utan att hamna i diket, visst kan man ändå köra i diket men det kan man vad jag vet med alla bilar :wink:
Detta är mkt intressant. Jäkligt tråkigt! Jag har en FT 2011 och vill gärna veta sedan vad som orsakade ditt haveri. Det kanske är något man bör byta innan ett haveri.

AC kompressionerna ska väl vara okej vid 2011 års modeller? Men kan ju ha otur ändå.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
B230fk går dåligt & ojämnt

Felkoder?? Börja med "vanlig" servi[…]

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]