Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Eftersom Volvo visat att de kommer med åtta nya fyrcylindriga versioner, fyra dieslar och fyra bensinare, är det ingen djärv gissning att det dyker upp fler VEA-versioner i bilarna med tiden.
Användarvisningsbild
av poscarjr
Nu hände det grejer. :)
Har legat på status 2 sen förra onsdagen fram till lunch idag. När jag kom tillbaka hade den hoppat till 5:an!
Användarvisningsbild
av Funk
apersson850 skrev:Eftersom Volvo visat att de kommer med åtta nya fyrcylindriga versioner, fyra dieslar och fyra bensinare, är det ingen djärv gissning att det dyker upp fler VEA-versioner i bilarna med tiden.
Har du någon källa på det ?

/Thomas
Användarvisningsbild
av bem
En källa är denna, så god som någon:

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 759843.ece

De åtta VEA-motorerna, fyra bensin och fyra diesel, är samtliga med volymen två liter och fyra cylindrar, och de ska sitta i alla Volvos framtida modeller. I höst kommer de första tre: två bensinmotorer på 245 respektive 306 hk och en diesel på 181 hk.

/Bo
Användarvisningsbild
av Funk
bem skrev:En källa är denna, så god som någon:

De åtta VEA-motorerna, fyra bensin och fyra diesel, är samtliga med volymen två liter och fyra cylindrar, och de ska sitta i alla Volvos framtida modeller. I höst kommer de första tre: två bensinmotorer på 245 respektive 306 hk och en diesel på 181 hk.

/Bo
Tackar.
Så långt stämmer det ju med vad man visat hittills. Jag körde en alldeles ny T5 i går (i XC60) , och D4 och T6 är väl kända/provade sedan ganska länge. Om det verkligen blir som artikeln beskriver när marketing och andra fått säga sitt får vi väl se...officiella nyheter och resultat tenderar att bli lite annorlunda även om denna artikeln onekligen verkar väl underbyggd.

/Thomas
Användarvisningsbild
av poscarjr
Status 8, dvs på väg, sen imorse. Jag har låtit min ÅF veta att dom hemskt gärna får snabba på med krok och solfilm. :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Funk skrev:
bem skrev:En källa är denna, så god som någon:

/Bo
Tackar.
Så långt stämmer det ju med vad man visat hittills. Jag körde en alldeles ny T5 i går (i XC60) , och D4 och T6 är väl kända/provade sedan ganska länge. Om det verkligen blir som artikeln beskriver när marketing och andra fått säga sitt får vi väl se...officiella nyheter och resultat tenderar att bli lite annorlunda även om denna artikeln onekligen verkar väl underbyggd.

/Thomas
Hur va den nya T5an i XC60? Finns en S60 med nya T5 hos handlaren sedan ett par veckor tillbaka men har inte kommit till kritan att provköra den än.
Användarvisningsbild
av Funk
T5 var väl iofs trevlig men kanske en aning tunn i botten i en såpass tung bil som XC60, men inte så det avskräckte. Samspelet med automaten var bra, men den bästa kombon måste jag nog ändå erkänna är D4 med auto. T5 ochT6 må vara kul, men totalt sett är D4 + auto enligt mig den överlägset bästa kombon av det nya.

/Thomas
Användarvisningsbild
av poscarjr
Blir tidig julklapp i år! :)
Säljaren ringde och sa att bilen dykt upp och blir klar i morgon em. Det har gått undan på slutet. Byggandet drog ju igång den 4/12 och enligt Min Volvo är det fortfarande lev. vecka 1 som gäller.
Användarvisningsbild
av NickeDiesel
poscarjr skrev:Blir tidig julklapp i år! :)
Säljaren ringde och sa att bilen dykt upp och blir klar i morgon em. Det har gått undan på slutet. Byggandet drog ju igång den 4/12 och enligt Min Volvo är det fortfarande lev. vecka 1 som gäller.
Grattis!!! :D
Lova att lämna lite intryck och synpunkter, väntar ju själv på en XC70 med samma motor.
Btw, hur lång tid tog det för dig, efter lagd order, innan du såg bilen i "Min Volvo"?

Lycka till med kärran!

MVH/Niklas

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]