Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Någon som vet vad detta är för modell av fälg? Är det en volvo-original? Hittar den nämligen inte i tillbehörkatalogen.
Är 16" iaf, så långt vet jag :)
Bild
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Fälgen heter Pangea och är en ny Volvo Orinalfälg som kom alldeles nyss.
Har den själv på min V70 D3 2014, se bilderna nedan.
Bara köpa... svårt att hitta snyggare fälg just nu i den prisklassen. T o m säljaren när jag hämta bilen tyckte fälgen var mycket fin och sa att han skulle nog ha bytt till sommardäcken på den fälgen och lagt vinterdäcken på den vanliga Oden fälgen. Det kan man nog hålla med om.

/Bo

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Elmeholt
Tackar, det där är vinterfälgarna på min nya bil som levereras på onsdag, så jag håller med dig, kommer nog lägga om så jag kör Oden (om det var så dom hette) på vintern istället, och de där som sommarfälgar.
Jäkla fina asså.
Tack för snabbt svar.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Bara jag som tycker dom e skitful? :D
Användarvisningsbild
av bem
Skojar du :D
Jag tycker de är rätt snygga, men smaken är som baken delad. För att vara mer åt hållet "standard" alufälg tycker jag det ser helt OK ut. Sen finns förstås en uppsjö av andra (och dyrare) Volvo original alufälgar. Men de flesta jag hört uttala sig om Pangaea fälgarna gillar dem.
I alla fall snyggare än de gamla Oden fälgarna tycker jag.

/Bo
av Novis01
Bosse78 skrev:Bara jag som tycker dom e skitful? :D
Nä, det tycker jag oxå 8)
Användarvisningsbild
av Bosse78
Skulle nog föredra ett par gamla hederliga Naos om det nu e 16" som gäller.

Bild
Användarvisningsbild
av bem
Novis01 skrev:
Bosse78 skrev:Bara jag som tycker dom e skitful? :D
Nä, det tycker jag oxå 8)
Tycker ni att den alufälg som sitter på många V70 som standard på senare årgångar som kallas Oden är finare då? Se bilden nedan på Oden fälg.
Sen är det ju alltid kul att höra varför man tycker en viss fälg inte är så fin - är Pangaea fälgen för "spretig" med alla sina stavliknade ekrar eller vad är det som inte är så tilltalande med dessa fälgar? Eller är det mer att Pangaea fälgen inte gör sig lika bra på en V70 som på en annan Volvomodell kanske?

Bild

/Bo
Användarvisningsbild
av börne
Pangea hade gjort sig bättre i 17" eller 18" tror jag, den blir lite väl plottrig i sina små 16"

Men alla har ju sin egen smak. Själv föredrar jag enkla stilrena femekrade framför allt annat, många tycker sägert det är skittrist.

Har dessa på sommaren...
Canicula.
Bild

Dessa på vinterna...
Agena.
Bild

Av Pangea & Oden gillar jag den enklare Oden mer. Så tråkig är jag :wink:

Hirsch har ju en fälg till Saab som har ungefär samma stil som Pangea i 18" vilket gör underverk för en sådan dubbelekerfälg enligt mig... denna är riktigt snygg.

Bild

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]