Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
joel80 skrev:Ah.. just ja.. jag tänkte V70 och 70-liters tank. :)
Bra jobbat ändå med 115 mil på en tank! :)
Det är runt mitt rekord för min V70.. efter det tankade jag typ 64 liter. :)
bottenrekordet för mig ligger på 42mil, tankade i 64 liter....som lite kontrast till din ecokörning, kan säga att det var 42 hårda blandade mil + extremt mycket onödig tomgångskörning
av Gunner
Ja det kan man kalla kontraster! Men man ser ju hur mycket det slår. Om man går in för att spara på förbrukningen. Bor intill E4:an själv och har gått över till gamla vägen, för att kolla hur det slår. Lika lång sträcka, men tar ca 10 minuter längre. Men med en bra ljudbok på, så är det bara ett nöje att se skillnaden på förbrukningen! :o . Skall bli så kul att se vad nya motorn går att få ner på, med samma jämförelse. Med tanke på att den angivna förbrukningen, underskrider D2:ans!! :). Värre än ett barn inför jul nu! "Byggvecka 48, levplan V51, köplats 1795!" Men hoppas den är klar och att han ringer i morgon! :)
av Fritteh
Igår låg jag på status 7, köplats 881 och planerad leverans v51. Idag hoppade bilen till status 8, köplats 4939 (!!!) och planerad leverans v52
av PFA
Här händer typ ingenting. Beställde runt 1 nov och ligger på köplats 10041. Fortfarande samma beräknade lev. datum (v. 7), men med den här takten så känns det som en omöjlighet.
av Gunner
Fritteh skrev:Igår låg jag på status 7, köplats 881 och planerad leverans v51. Idag hoppade bilen till status 8, köplats 4939 (!!!) och planerad leverans v52
Status & köplats går ju inte ihop där! Vad hade du för byggvecka? Borde ju vara v49? och då har någon missat en 4:a före 881!
av Fritteh
Gunner skrev:
Fritteh skrev:Igår låg jag på status 7, köplats 881 och planerad leverans v51. Idag hoppade bilen till status 8, köplats 4939 (!!!) och planerad leverans v52
Status & köplats går ju inte ihop där! Vad hade du för byggvecka? Borde ju vara v49? och då har någon missat en 4:a före 881!
V48 var byggvecka. Tror inte att 4:an var missad för jag har varit på 3, 2 och 1 innan. Möjligtvis var 881 kanske lite optimistiskt men 4939 är helt klart felaktigt.
av Gunner
Fritteh skrev:
Gunner skrev:
V48 var byggvecka. Tror inte att 4:an var missad för jag har varit på 3, 2 och 1 innan. Möjligtvis var 881 kanske lite optimistiskt men 4939 är helt klart felaktigt.
Samma byggvecka som min då! Men om du låg på steg 7 i går, måste ju byggveckan blivit framflyttad till 49-50? Å andra sidan har min legat på steg 8 sedan 1/12. Å då det är en söndag, så tvivlar ju starkt på att man har någon som uppdaterar verkligheten. Så det rör sig troligtvis om ett förprogramerat system. Med större brister än en fransktillverkad skottkärra! :lol:
av Fritteh
Gunner skrev: Samma byggvecka som min då! Men om du låg på steg 7 i går, måste ju byggveckan blivit framflyttad till 49-50? Å andra sidan har min legat på steg 8 sedan 1/12. Å då det är en söndag, så tvivlar ju starkt på att man har någon som uppdaterar verkligheten. Så det rör sig troligtvis om ett förprogramerat system. Med större brister än en fransktillverkad skottkärra! :lol:
I mitt fall ska man nog ta leveransinformationen från min volvo med en nypa salt. Från status 1-7 flöt allt på normalt (tror jag, det är min första nya bil) men det har dröjt ca 2 veckor innan 7 blev 8. Enligt samtal med ÅF skulle de ha tagit emot bilen 2/12 (pratade med honom efter detta datum). Däremot hade han inte fått något mejl om att det var dags för honom att förbereda leverans så han var väldigt osäker om jag kunde få bilen innan jul. Har tyvärr inte haft möjlighet att åka förbi och titta men tänkte svänga förbi i helgen och kika om bilen står där
av samihuutoniemi
Kan det vara så att de har klantat sig på fabriken, såtillvida att de måste reparera något, och du därför har trillat bak i kön? Tokrepat lacken vid testkörning eller nåt =)
av Fritteh
samihuutoniemi skrev:
Kan det vara så att de har klantat sig på fabriken, såtillvida att de måste reparera något, och du därför har trillat bak i kön? Tokrepat lacken vid testkörning eller nåt =)
Absolut. I princip vad som helst kan ha hänt. Nåväl, bilen får man iaf en vacker dag :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 55

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]

Martins S90-98