Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DB79
Eller rättare sagt O-ringen. Den saknas på min, ska det vara nån speciell? Eller det räcker att den är oljebeständig?
Användarvisningsbild
av Perra83
Lucif3r skrev:Tillhörde inte -94 dom modeller som kunde få sitt tråg utbytt (och således ny sticka)? Isf är det bäst att du kollar upp vilken sticka du har.
Det var något nytt. Ja vet bara att det finns ett par olika stickor. Röd och orange. Ja kan ha fel, de va några år sedan man va insatt :wink:
av Kena
Höpp höpp höpp, det är en äkta Volvo premium oring. Gnid den mellan fingrarna och blunda....känns det inte liiiite for life?
av *pettson*
hmm skumt att den gett upp? Undrar om där inte satt en orginalring? Kanske var det en simpel lågpris kinakopia för bara 28kr?..
Men nu om du har en orginal så måste det vara for life.. Volvo orginal har ingen historia om att slitas eller gå sönder.
Användarvisningsbild
av Nexus
Det var ju ingen kostnad, jag missa att skruvat sålde oljesticka och köpte därmed nya stickan på volvo och åkte då på byta röret oxå. Där drog några sköna 100 lappar iväg :wink:

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det[…]