Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Med viss självdistans erbjöd hon sig att vara "bilbimbo" när det skulle fotograferas. "Ska vara någon nytta med att vara blond", sa hon...

Kan aldrig vara fel med estetiska inslag av varierande natur, det autonoma och det hetronoma...
Fan där hängde inte ens rättstavningsprogramet med :D .
Detta har jag skrivit om i en annan tråd, enligt Återförsäljarens verkstad är det för att luckan inte ska gå sönder när den öppnas som den stannar 1 dm innan max öppet läge. Kan det bero på olika hårda dämpare, jämfört med MY11 så slår jag 180 cm lång i huvet i luckan det gjorde jag då inte på MY11 ellucka
Om det är som du säger, hur kan en ny V70 vara högre ställd? Enligt min tekniker finns en uppdatering att göra för detta "fel", han ringde mig i fredags, bara att boka
Har förmig att när man byter el dämparna, så måste mjukvaran bytas då det är en ny sort. Gör man inte det så öppnar luckan inte fult, stannar ca20cm för lågt.
Beteer sig olika årsmodeller olika?

Jag har en MY10. Vid öppning går motorn så länge så luckan stannar och först någon sekund senare så stannar motorn. Det verkar alltså inte finnas någon sensor som känner av var luckan är. Utan den går och när motorn varit överbelastad en stund, så stängs den av.

//Michael
Ja det är olika på olika årsmodeller.
Din ska vara så.

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]