Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har provat att programmera om luckan på min V70 My12 till olika lägen, men det går inte att få den till toppläge, kollade en V70 my14 hos min handlare igår och den är mycket högre ställd, vad är fel? behövs något större ingrepp på detta, garantin går ut om en vecka så det börjar ju bli dags att åtgärda detta.
Jag har provat på min XC70. Programmerar jag det högsta läget som det går att knuffa luckan till, så stannar den några centimeter under det läget när den öppnar själv. Det går att för hand knuffa den en liten bit till, men inte speciellt långt. Inget som jag saknar i vardagslag, så att säga.
När man är 191cm så saknar jag det hela tiden, in och ut med barnvagnar etc, med facit i hand hade jag hellre haft den manuella luckan som åker till topplägen när man rycker upp den. Du apersson850 har dessutom lite fördel eftersom du har en xc70, och jag en V70 med sportchassie. Så din lucka kommer ju faktiskt lite högre upp redan från början
V70Fredrik skrev:
apersson850 skrev: Om jag inte har högklackat... :shock:
Brukar du ha det?.. :wink:

På bilden har Persson högklackat iaf
apersson850 skrev:Fast det är en annan Persson.
Oki en annan Person = kort aperson :)
apersson850 skrev:Ja, hon heter faktiskt A Persson, hon också. :) Med de skorna på är hon lika lång som jag, ungefär.

Ser riktigt stilig ut om jag får säga min åsikt :oops:

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]