Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
miliss skrev:
Hej Joel,

Om du hade varit insatt i en nyare Volvos elektronik hade du vetat om att den är väldigt invecklad. Många lampor och felkoder utlöses vid sk. kollisioner. Jag kan nog helt ärligt säga att jag vet mycket mer om airbags i en Volvo än dig. Speciellt om du refererar till en artikel från Aftonbladet.
Du vinner inga pluspoäng på att vara bitchig.. varför vara så nedlåtande när jag nog är en av de som försökt hålla nivån här inne skapligt ren och tar totalt avstånd för skiten du fått som privatperson.

Jag har en V70 från 2013, så jag vet nog att det är ganska avancerad teknik i nyare bilar. Jag kan inte meka med den själv men lär mig bl.a här på forumet att det inte alls är omöjligt med rätt verktyg. T.ex VIDA..
Det är datorer som styr, och datorer har man alltid kunna lurat. De bilar som kommer via baltikum går ju allt som oftast igenom besiktning mm.

Att du försöker nervärdera min kunskap för att jag refererade till Aftonbladet blir bara löjligt, även om du med hel säkerjet kan mer än mig om airbags. Jag refererade till den serien då den tog upp det vi ibland här på forumet diskuterat och stött på. Alltså krockimporter som ful-lagas och säljs av svindlare .. ditt fall är lite annorlunda och har inte alls samma varningstecken, och jag vet inte om du missförstod, men mitt inlägg sa just det.

Däremot tycker jag köpare har rätt att få veta att den varit krockad. Helst från dig som då kan ge informationen utan förvrängning. Förstår att det kan vara svårare att sälja, men har du lagat på det seriösa sätt du säger bör det ändå finnas köpare, som då troligen är glada över din ärlighet.
Användarvisningsbild
av börne
miliss skrev:Du verkar allvarligt ha något problem om du tycker att man skall vara "beredd på att ta skit från omgivningen" pga potentiellt bilfix.
Har absolut inget problem. Som sagt säger jag inte att det är rätt. Men det blir lätt spekulationer & det får man nog lära sig att ta om man renoverar krockade bilar, folk är misstänksamma av sig, finns tyvärr alldeles för många skojare inom alla branscher idag. Bara för att förtydliga så menar jag inte att du är en skojare nu.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ravi. Vad tycker du är så roligt? Att jag tycker vi skall låta tjejen vara nu?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
En iakttagelse....

Genom åren har det sålts 100.000-tals bilar som någon gång har krockats och lagats, Både privat och av handlare som lämnar full varudeklaration.

Jag har aldrig någonsin hittat hittat att man deklarerat att bilen någon gång under sin historia lagats efter en krock.
Användarvisningsbild
av joel80
Det är väl lite för att vi tycker att det är fel att informationen om att bilar som lagats från att vara typ vrak som vi tar upp sånt i diverse trådar här. Som köpare vill man ha historik på bilen som är av väsentlig betydelse. En tidigare massiv krock kan räknas till det.. Men jag förstår problemet hos säljare som självklart inte vill minska chansen för att bilen ska säljas.
Skulle jag titta på en bil, och få reda på att den tidigare varit krockad, skulle jag ändå vara fortsatt intresserad om säljaren kunde visa på att den var lagad fackmannamässigt. Sen skulle jag också troligen försöka få bilen kollad av auktoriserad verkstad innan köp.. Men jag skulle inte helt avfärda bilen bara för att jag visste att den var krockad... däremot skulle jag, och har, avfärdat bilar direkt då känslan varit att säljaren inte berättar allt om bilen eller att det är något som inte stämmer med vad säljaren säger.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]