Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Hur har ni löst monteringen av kupévärmaren?
Då sidan av mittkonsollen inte är slät nån stans och hanfacksluckan är i samma storlek som Estonias bogvisir valde jag att skruva min värmare upp och ner under/nedanför handfacksluckan, men där får jag inte upp luftströmmen så rutorna hålls isfria. Har nån tips eller är det ett opraktiskt golvställ som gäller? Bilen är en V70 -05
av monza
Visserligen en S80 jag har men jag har värmare monterad på vänster sida på passagerarsidan, alltså på mittkonsollen.
Bästa monteringen jag sett (värmespridningsmässigt) är kollega som satt sin värmare i sin v70 mellan framsätena i bakkant där strömuttaget sitter för baksätespassagerare. Värmen går rakt upp i taket o sprider sig i bilen. Nej dom har inga barn. :wink:
Användarvisningsbild
av Perc
Defa Termini sitter finfint på höger sida av mittkonsolen, bredvid stereon. Har man en gammalmodig skrymmande värmare kan det bli värre.
Användarvisningsbild
av Dede
Jag har också satt min värmare under handskfacket (Defa Termini)
Det jag gjorde var att fästa den med vanlig M4 och lägga ett gäng brickor mellan plasten och fästet i bakkant.
På så sätt gick den att rikta tillräckligt mycket så luftströmmen inte blåser rakt på passagerarsätet.

Tänk bara på att kapa av M4 på baksidan av plasten och sätta något enkelt mjukt skydd. Sitter en box bakom plasten som säkert inte tycker om att bli spetsad.
Senast redigerad av 1 Dede, redigerad totalt 0 gånger.
av heden75
Satte också min på mittkonsollens sida, Volvos kupévärmare som är tillverkad av Calix. Den får precis plats där så man fortfarande kan öppna handskfacket. Monterade även grensats samtidigt för bilen hade inte kupéuttaget innan.
Användarvisningsbild
av Dogfight
Finns det nån möjlighet att lägga upp ett foto på kupévärmaren monterad på mitt konsolen bak?
Tack på förhand Dogfight
av monza
Googla på "kupevärmare v70 mitt" så får du upp några bilder.

Mvh
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]