Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
För vad? För att man köper en bil och lagar upp den.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
rid54 skrev: Utan att värdera nåt i övrigt så undrar jag vad det är för fel med just en sådan verksamhet? Om man gör det med ärlighet är det väl som vilken business som helst? Problemen kommer ju om det mörkas svåra skador och liknande, men det känns lite som man kanske borde veta att sådant förekommer, innan man tar i för hårt. Bondfångeri är alltid förkastligt, men seriösa reparationsjobb med vinstintresse är väl rimligen OK. Eller?
Håller med, så länge det är transparent och man inte gömmer saker tycker jag som du, att man ska få tjäna pengar på reparationsjobb. Problemet blir ju om man mörkar (och isåfall börjar man undra varför) att det är reparerad.

Är den reparerad ordentligt och på ett säkert sätt kan det t.o.m vara rätt positiva delar i att berätta om allt som är nytt och bytt.

Hoppas de som du känner dig trakasserad av tänker lite till och lägger ner. Det här forumet känns inte som ett forum som ska stödja sånt.. där kan du troligen få bra hjälp av moderatorerna här också om du vill.
Förra tråden verkar ha tagits bort just för att folk blev för otrevliga.

Det är rätt ovanligt att en sån krashad bil lagas och kommer ut på det sätt som verkar skett här.. allt är inte lika svart och vitt som i vanliga fall, då de går över till baltikum, lagas på väldigt skumma sätt och sen skeppas tillbaka och säljs av skumma bilhandlare. Då är det ganska klart att allt handlar om att skinna ovetande på pengar och att de sen får en bil som kan vara totalt livsfarlig. Vet inte om du såg artikelserien i Aftonbladet för någon månad sen. Många bilar som kommer från USA via baltikum med bortplockade krockkuddar, stela rattstänger och deformeringszoner som lagats på fel sätt..
Det är en av anledningarna till att många är skeptiska till lagade "vrak".
av miliss
börne skrev:
rid54 skrev:men seriösa reparationsjobb med vinstintresse är väl rimligen OK. Eller?
Jo visst... men man måste nog som sagt va beredd på att ta lite skit från omgivningen.
Ja precis, varför skall jag tolerera påhopp på min mail och Facebook? Står det i regelboken att jag måste göra det? Såvida du inte kan påvisa att jag har gjort något fel/olagligt så är det endast ren avundsjuka från ditt håll. Varför skulle du annars bry dig och lägga tid och energi på detta? Du har inget med varken mig eller min bil att göra och kommer aldrig ha det heller. Du verkar allvarligt ha något problem om du tycker att man skall vara "beredd på att ta skit från omgivningen" pga potentiellt bilfix.
av miliss
joel80 skrev:Vet inte om du såg artikelserien i Aftonbladet för någon månad sen. Många bilar som kommer från USA via baltikum med bortplockade krockkuddar, stela rattstänger och deformeringszoner som lagats på fel sätt..
Det är en av anledningarna till att många är skeptiska till lagade "vrak".
Hej Joel,

Om du hade varit insatt i en nyare Volvos elektronik hade du vetat om att den är väldigt invecklad. Många lampor och felkoder utlöses vid sk. kollisioner. Jag kan nog helt ärligt säga att jag vet mycket mer om airbags i en Volvo än dig. Speciellt om du refererar till en artikel från Aftonbladet.
av miliss
simonhalmstad skrev:
miliss skrev:
F ö kan jag inflika att det är en fantastisk bil och varje HK känns. Extremt bekväm, pigg och drar endast 0.7l milen. :D
Varför behåller du inte bilen själv? :) Du är ju riktigt nöjd med den verkar det som. :-)-)
Det skall jag. Lite svårt finansiera som heltidsstudent på CTH men det får lösa sig.
av miliss
Sedan måste jag berätta att jag VET om att det är två av er i det här forumet som lade bud på bilen när den låg på KVD. Varav en av er vann hela budgivningen en gång men inte kunde betala den begärda summan (då det begärdes 80K). Egentligen tror jag det vissa av er vill göra är endast att sabotera.
Användarvisningsbild
av SvenB
"Problemet" här är att den inte lagades upp av förra ägaren. Jag tycker det ser ut som att den har blivit stående någon stans där man har plockat delar på den. Om den efter kvadden hade körts till verkstad och lagats och förra ägaren fått tillbaka den. Vad hade hänt då? Då hade ingen sett den på KVD, och allt hade varit lungt. Jag har haft bil som sett värre ut och lagats av försäkringsbolaget för mer än marknadsvärdet. Men eftersom det var en taxi gick försäkringsbolaget med på det. Jag körde den i taxitrafik i ytterligare något år innan den såldes. Vad är skillnaden?
Användarvisningsbild
av Ravi
Miliss du ska nog inte underskatta folket på detta forum, du var ganska otrevlig i förra tråden tyckte jag ! Ja vi vet att din bil har varit krockad, ja vi vet att du fick den fixad. Nöjd dig med det då! Det enda folket spekulerade om var just säkerhet!
Sluta nu böla! Det blir inte bättre
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror att det är övriga som skall låta miliss vara. Hon HAR inte gjort något fel förutom "hög svansföring", men det är det fler som har.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Extremt svårstartad s70 2.4T

Om där är felkoder på motorn s&ari[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Hej jag har en 444-53 med B18 o M40 låda - g[…]