Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xuri
wissel skrev:
Xuri skrev:volvo har nya grejer, men de brukar sällan räcka med å byta bara hylsan, man brukar få byta både hylsan + vinkelväxel. räkna typ 12-13K i bara material...

Prova dra säkringen till haldexkopplingen bak (den sitter i REM) då blir dstc inaktiverat å du kommer ha "full" effekt tillgänglig. även om de spekar så bromsar den inte effekten å jävlas så du kommer nog iväg enklare.
Jag körde med säkringen ur å bortplockad vinkelväxel ett tag innan jag fixade mitt fel.. de spekade ju hejdlöst på alla växlar i valfri fart men effekten fanns tillgänglig i alla fall :)
vad är spekar ?
Spekar / hjulspinn :p
av Xuri
Hustler skrev:jag har ingen haldex.
sorry jag som var glömsk !
Användarvisningsbild
av wissel
Hustler skrev:jag har ingen haldex.
:-O) Du har väl en Haldex ????????
men som just nu inte fungerar som den skall beroende på någonting !
Och en bra start är därför att ta dig till en Felkodsavläsare som heter Vida + Dice.
Hjälper inte om du har en dyyyyr läsare, kan den inte läsa Volvos så kan den inte,
men du kanske läste av den med en sådan, men du skriver bara dyr !?
Jag hänger inte med i din tanke längre.
:-)
av Hustler
Haldex kom väl 03?

En kompis som har bilverkstad läste av.
Han kan få ut andra felkoder från min bil. men inget om detta..
av pjo65
Hustler skrev:Börjar bli aktuellt nu när det är halt!

Jag tar mig knappt iväg i korsningar o liknande nu när snön kommit (har fina vinterdäck)

Körde morsans gamla corolla nyss o den sticker iväg som en WRC-bil i jämförelse.

med en 200hk AWD Tycker jag man ska kunna svänga ut 1km framför en buss utan att va rädd o få den i arslet.

Hur beter sig AWDn med DSTC aktiverat? jag tycker inte min drar något med bakhjulen??
Har nästan samma problem som du fast jag kan ej stänga av STC'n. Fast det hjälper ju inte dig.
Användarvisningsbild
av wissel
Hustler skrev:Haldex kom väl 03?

En kompis som har bilverkstad läste av.
Han kan få ut andra felkoder från min bil. men inget om detta..
Ja Haldex kom modellår 2003, men har du fordonsår 2002 så KAN du ha Modellår 2003, med tur förstås.
Annars har du ju en Visco med dåligt rykte i alla Fora.

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.