Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MYGGAN1
Hejsan är helt ny på forumet och detta blir mitt första inlägg! :D

Jag håller just nu på att kolla runt på en ny bil en Volvo s60 2.5t mellan 60-100k. Jag har ingen erfarenhet om den bilen överhuvudtaget så tänkte att det kanske finns några snälla själar som kan hjälpa till att varna om det finns några årsmodeller man ska akta sig för eller vilka man ska satsa på.

Länka gärna lite bilar och skriv vad som är bra samt lite mindre bra!

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=11&w=3 Jag har fastnat på denna, tacksam för hjälp :)

Ps. Jag bor i Stockholmsområdet

MVH
av S6024t
ser ju kanonfin ut,men leta efter en -05 o nyare,faceliften kom då,lackade lister och lite olika lister på stötfångarna,,klarglas på lyktorna åxxå.lite olkia runt mittpanelen,radio,klimat,,,är enklast att du tittar på en -05 o nyare.Ps 07 kom sidoblinkers i backspeglarna..en turbo ska du absolut köpa,så mycket mer trevlig/kul att köra
av MYGGAN1
S6024t skrev:ser ju kanonfin ut,men leta efter en -05 o nyare,faceliften kom då,lackade lister och lite olika lister på stötfångarna,,klarglas på lyktorna åxxå.lite olkia runt mittpanelen,radio,klimat,,,är enklast att du tittar på en -05 o nyare.Ps 07 kom sidoblinkers i backspeglarna..en turbo ska du absolut köpa,så mycket mer trevlig/kul att köra
Japp den var riktigt fin:) Slog dock upp den nu på transportstyrelsen och de stog 10ägare och den har bara gått 10.000 mil? Känns lite konstigt att den i snitt har bytt ägare var 1000e mil? Absolut ska kolla:) Bara det inte blir för mycket pengar så!

Jag kikade runt lite på blocket och fick syn på en s80 2.5t 07:a för 99:000 kr. Tyckte den var riktigt snygg och välvårdad för de priset? Någon som har något att säga om den bilen? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S ... ?ca=11&w=2

Mvh
av S6024t
dom är verkligen fina,ser mordernare ut både in/ut vädigt,man åker som en kung i -07 o:r o nyare..Är sjålv sugen på en som du länkade,Ps turbo ska du ha .....har en -01 S60 Turbo nu,den tar inte över 0.9 i blandad körning,mätt vid pump ett flertal ggr.gått 33000 mil nu helt bekymerfritt.
av monza
Helt annan klass på bil. Bara å köpa. Det är allt du behöver veta om S80. 8)
Att jag har ägt S80 i 6 år har iiiiiiiingenting med mina synpunkter att göra. :wink:

Ok, lite mer tips: S80N är en sedanversion av V70N. Jäkligt trevliga. Jag hade givet valt S80 före S60.

Mvh
Användarvisningsbild
av Erico
Jätte fina bilar, speciellt S80´n. Tänk bara på att ljus inredning är svår att hålla ren/snygg.
av MYGGAN1
S6024t skrev:dom är verkligen fina,ser mordernare ut både in/ut vädigt,man åker som en kung i -07 o:r o nyare..Är sjålv sugen på en som du länkade,Ps turbo ska du ha .....har en -01 S60 Turbo nu,den tar inte över 0.9 i blandad körning,mätt vid pump ett flertal ggr.gått 33000 mil nu helt bekymerfritt.

Ja men precis håller med till 100procent! Känns som det hänt mer med s80s utveckling än s60? iaf mellan 2001-2008?

Aa okej låter kanon! Tack så mycket
av MYGGAN1
monza skrev:Helt annan klass på bil. Bara å köpa. Det är allt du behöver veta om S80. 8)
Att jag har ägt S80 i 6 år har iiiiiiiingenting med mina synpunkter att göra. :wink:

Ok, lite mer tips: S80N är en sedanversion av V70N. Jäkligt trevliga. Jag hade givet valt S80 före S60.

Mvh
Aa ska åka iväg och kolla på den i helgen och provköra:) hahhaha låter bra det! Jag har haft en s60 2001:a och detta känns som ett rejält lyft i så fall!

Men den jag länkade var inte s80N va? Ska kollas upp blev väldigt sugen på en s80 just nu :D

*Erico jag vet :( Det är lite synd menmen man får se vad det blir helt enkelt men modellen var helt klart jävligt snygg
av monza
MYGGAN1 skrev: Aa ska åka iväg och kolla på den i helgen och provköra:) hahhaha låter bra det! Jag har haft en s60 2001:a och detta känns som ett rejält lyft i så fall!

Men den jag länkade var inte s80N va? Ska kollas upp blev väldigt sugen på en s80 just nu :D

*Erico jag vet :( Det är lite synd menmen man får se vad det blir helt enkelt men modellen var helt klart jävligt snygg
Jo, den bil jag får upp i länken är en S80N. Kom 2007. Jag är själv jäkligt sugen på en S80N men då både jag o ungarna upplever de som lite trängre än tidigare modellen så blir det tyvärr till fundera lite mer. Fast det är sån komfort att köra dessa bilar. Dessutom så gillar jag sedaner då jag tycker de är tystare i kupen. Jag har sandfärgad kupe i min S80 o jag gillar det skarpt. Blir ljusare o öppnare känsla i kupen. Delläder i stolarna får jag hålla efter med att tvätta tyget varje vår med att låna en matt-tvätt. Blir färgavfällningar från jeans etc som gör att man bör tvätta.

Återkoppla gärna. :)
Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]

ok, intressant! Vad det går att krån[…]