Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av olifen
Hej

Jag håller på att bygga en tjänstebil (XC60) på volvobil.se hemsidan och jag vill verkligen ha
Touch funktionen med spotify på 7-tums skärmen.
Jag ser ingenstans att det står Sensus Connected Touch!
Det går bara att välja Sensus Connected med High Performance och Premium Sound. Är det med touch funktion eller utan? (bytt namn?)
Eller är det bara så att touch-funktionen endast går att få på äldre bilar, eftermonterat?

Men Sensus Connected måste väl vara uppkopplat till internet ändå, dvs om man stoppar i ett sim kort? Är det 3G eller 4G tro? Endast Telenor eller funkar andra operatörer?
Är det sant att det går att köra internet direkt från mobilen till sensus connect?

Sorry för alla frågor... :)
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Funk
Det är ungefär samma som tidigare fast minus touchskärmen, och med möjlighet att köra både via egen telefon och löst SIM i bilen (valfri leverantör) och utan modem som behövdes tidigare. Man manövrerar via rattknapparna i stället. Jag har hört flera som inte gillar touchvarianten eftersom skärmen sitter så djupt att den är svår att manövrera.
Touch är bara för äldre bilar, ja..

Jag har för mig att det bara är 3G, men är osäker.

Jag kan nog skaka fram broschyr/handbok i PDF-format om du PM:ar din mailadress.

/Thomas
av olifen
Funk skrev:Det är ungefär samma som tidigare fast minus touchskärmen, och med möjlighet att köra både via egen telefon och löst SIM i bilen (valfri leverantör) och utan modem som behövdes tidigare. Man manövrerar via rattknapparna i stället. Jag har hört flera som inte gillar touchvarianten eftersom skärmen sitter så djupt att den är svår att manövrera.
Touch är bara för äldre bilar, ja..

Jag har för mig att det bara är 3G, men är osäker.

Jag kan nog skaka fram broschyr/handbok i PDF-format om du PM:ar din mailadress.

/Thomas

Tack Thomas!

Jag hittade brochyren på nätet, men f*n jag ville verkligen ha den med touch och spotify. Vet du varför de tog bort den funktionen?
Säkerheten eller?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Verkar skumt att ta bort den bara några vecker efter den lanserats, då kan man till exempel inte surfa på skärmen som jag kan på den S60 jag kör nu.
Användarvisningsbild
av Funk
På 70-80 serien finns fortfarande touchskärm, i alla fall ett litet tag till. Det är inte helt enkelt att hålla reda på all varianter..

/Thomas
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Måste väl ända gå beställa till 60-serien om det monteras i efterhand, det är relativt nylanserat,systemet har ju fått pris etc. Konstigt dom tar bort det, visst det är lite kul men det är inte billigt precis.
av Maniax095
Har en kompletterande fråga som jag tror kan funka i denna tråd. Har beställt en lagerbil xc 60 2014', i denna var det sensus connect m 7tums skärm dock utan navigation. Är detta bara en mjukvara som kan installeras efteråt? Laddas ned? Lagligt/olagligt?
Tacksam för information
Pilot Assist - finns det olika?

XC90 2016 T8, min fungerar bara upp til 40km/h, ve[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]