Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
5 eller 3-kanals. Går även med ett 4-kanals (båda dörrsystemet på 2 kanaler, basen bryggad på dom 2 övriga). Men för att köra båda dörrhögtalarna på samma kanal krävs det nästan att dom är likadana. Sen blir det lite mupp med ljudbilden också då man inte kan justera balansen mellan fram/bak.

När jag hade 945an (som jag byggde ljud i) så körde jag på ett 4-kanals till framsystemen(körde 2 kit i varje framdörr, inget i bakdörrarna) och ett 2-kanals bryggat till basen. Mono-steg är givetvis det absolut bästa för basar, men ett hyffsat monosteg kostar skjortan och lite till.

Personligen tycker jag högtalare i bakdörrarna förstör ljudbilden. Så har du inte barn eller andra personer som ofta sitter i baksätet så skulle nog jag rekomendera att skippa högtalare i bakdörrarna, och lägga lite extra på slutsteg istället.
Ett bra framsystem drivet av ett bra slutsteg och en bas i skuffen är mer än nog för att få bra ljud i bilen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag har ingen personlig erfarenhet av just dom kicker-högtalarna (har inte hållt på med billjud på flera år :P )
Men skrikig menas precis det, skrikig :P . Oftasts är det diskanten som är "för hög" i förhållande till midbasen.
Om du pillat på en equalizer någon gång i livet, så har du säkerligen provat att dra på diskanten och dra ner basen :P DET är skrikigt :P
Renovering framvagn Volvo 240

Kört något sedan allt byttes? Fjäd[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]