Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#812997
MartinS skrev:Det är ju värre om man säger som de brukar göra om alla begagnade bilar som kommer från Volvo centralt, den har gått som tjänstebil åt någon höjdare, eller den har stått i en reception i Torslanda etc. När den kan varit hyrbil/lånebil, demobil, återköpt problembil eller vad f-n som helst...
Det syns ju direkt på antal ägare hos Transportstyrelsen och på Registreringsbeviset.
#812998
Du ser inte det hos Transportstyelsen. Det står bara 1 ägare. Poängen är att det kan vara 200 olika personer medan säljaren försöker få det till 1 person. Jag har varit med om det flera gånger på bilar jag VET varit demobilar. "Nä, det har varit chefens tjänstebil".
#813002
Jo men det kan det ju varit också. Fast den använts som demobil också. Så är det väl ofta. Att tjänstebilar samtidigt är demobilar.
#813017
Precis så är det. Dock aldrig tvärtom, dvs tjänstebil men som aldrig används som demobil. Jag lovar.
#813063
Det finns fullt med 'odemade' tjänstebilar på volvo, det kan jag lova dig. Men hos återförsäljarna är det nog extremt ovanligt.
#813068
Det stämmer säkert och det har jag ingen erfarenhet av. Bara hos återförsäljarna.
#813156
Min kommer direkt från Volvo i Göteborg.

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]

Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]