Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Sant.. Även bilderna som ligger i länken i post #2 här är från KVDs försäljning..

MartinS: Du missade några intensiva timmar i den förra tråden igår. Ägaren själv har lagt till sig på forumet.. Började diskutera i tråden och kräva att den skulle tas bort.. mailade troligen ihjäl moderatorerna på forumet också.

Ägaren till bilen är den här nya medlemmen: http://www.jagrullar.se/forum/memberlis ... le&u=44472
Jag var väldigt intresserad av att höra hur lagningarna var gjorda.. hen han få fram lite innan tråden stängdes, bl.a. att det gjorts saker på Volvo i Göteborg.. Det verkade inte vara en fulscam "aka baltikum". Däremot lite märkligt att man vill mörka att bilen är krockad.. det tycker man är rätt så väsentlig information till köparen. Frågan är om man ens får undanhålla det... även om man lagat den fackmannamässigt.
av Droopy
Nu börjar det väl bli lite påhopp på säljaren, han har ju rätt att sälja sin bil och den som är intresserad får väl undersöka och ställa frågorna, det är ju iaf ingen här som är intresserad av bilen så varför bry oss hur den är lagad.

Sedan om han försöker luras el ej det kan inet jag svara på, och det första man skriver i en annons är ju inte att bilen varit platt som en pankaka, det är väl upp till köparen att ta reda på egentligen, sedan kan man ju diskutera till dags ände om det är rätt el fel och ens möjligt att laga bilen fackmannamässigt.
Användarvisningsbild
av börne
Det känns ju inte riktigt som allt är helt 100... Alla annonserna på blocket på bil & rattar försvann snabbare än en avlöning. Att man har rattar utan airbag till salu är ju ett tecken på att airbag utlösts & då är det ju en del krockvåld inblandat.

Samt att personen skrev att han/hon tjänar pengar på min hobby... gör man det för att tjäna pengar tänker jag direkt på att man kanske "slarvar" lite för att dra in X antal tusenlappar till... men är ju bara min egen tanke om hur det kan gå till. Men man blir ju lite misstänksam. Vad vet jag, allt kan ju va helt ok & ska väl passa på att be om ursäkt ifall ägaren läser då jag kanske blev lite för hård i mitt "tonfall" igår.

Finns ju garanterat många sådana här fall man skulle kunna diskutera, nu blev det ju så att det kom fram i den förra tråden & det blev så övertydligt med en krockad bil i september som nu var lagad & ute för försäljning, gick liksom inte att låta bli att bli lite vresig :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Man kan ju spekulera lite varför ursprungliga tråden togs bort. Men en tanke, redan i natt, var att bilägaren hade en lite väl hög svansföring.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
jag är inte ansvarig moderator på detta med kan säga att vi håller på se över den gamla tråden om vi brustit i något där....
Sen så tycker jag även medlemar ska följa detta :

• Har du synpunkter på en moderators agerande, så försök i första hand reda utdet via pm med den det gäller. Att skapa nya trådar på forumet, för att "klaga" på en moderators agerande är helt fel metod.
Användarvisningsbild
av joel80
Droopy skrev:Nu börjar det väl bli lite påhopp på säljaren, han har ju rätt att sälja sin bil och den som är intresserad får väl undersöka och ställa frågorna,
Nej.. i och med att säljaren "tjänar pengar" på sin försäljning anser jag att man bör räkna säljaren som kommersiell. Då har säljaren en plikt att väldigt grundlig berätta om saker som är av väsentlig vikt för köparen. Köparen har rätt att få reda på historik om bilen när det gäller större arbeten.

Vi hade lite frågetecken angående det här.. och hade en bra chans att få svar då säljaren kom med i diskussionen. Tyvärr blev det lite väl hådra ord, från båda hållen tror jag. Som du säger ska vi passa oss för påhopp.. att däremot ifrågasätta måste vi väl kunna göra.
Användarvisningsbild
av Ravi
Jag tyckte bara att det är fel att sälja en bil som varit så krockad! Personen i fråga säger heller inte att det finns kvitto och tänkte nog inte göra det heller ! (Blocket )
Tycker att det inte var fel i det hela att lägga sig i lite ! De flesta här på forumet vet att en smälld bil är en smälld bil
Användarvisningsbild
av joel80
Personen sa ju att det fanns kvitto på det mesta som gjorts.. däremot är det ju tveksamt om dom kommer visa det för en potensiell köpare.. då avslöjas ju att bilen krockats.
Användarvisningsbild
av börne
joel80 skrev:däremot är det ju tveksamt om dom kommer visa det för en potensiell köpare.. då avslöjas ju att bilen krockats.
Finns ju inte en chans i hel****t att en säljare upplyser spekulanter ang sånt, det är ju samma sak som att man inte vill sälja bilen, vilken köpare säger ok... jaja, den ser ju fin ut. Men det finns kanske såna ??:-/

Jag hade vänt direkt, det finns ju så pass många okrockade bilar att välja på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]