Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nybbo
Hej är ny här på forumet men det verkar vara mycket vettig folk som snackar här nu till mitt bekymmer har ett litet olje lekage på min 855 94 det läker lite olja från en slang som hänger under plastkåpan som sitter under kylaren den slangen verkar gå till ac kompressorn har lite hum om bilar iallafall men detta förstår jag mig inte på för det ska väl inte läka ut noge kylmedium nu på vintern för då jobbar inte ac kompressorn lite svårt att förklara är det någon som vet något om detta probs?
av *pettson*
nybbo skrev:Hej är ny här på forumet men det verkar vara mycket vettig folk som snackar här nu till mitt bekymmer har ett litet olje lekage på min 855 94 det läker lite olja från en slang som hänger under plastkåpan som sitter under kylaren den slangen verkar gå till ac kompressorn har lite hum om bilar iallafall men detta förstår jag mig inte på för det ska väl inte läka ut noge kylmedium nu på vintern för då jobbar inte ac kompressorn lite svårt att förklara är det någon som vet något om detta probs?
Kompressorn kan jobba lite närsom när tempen är rätt för den. Men det ska i alla fall inte läcka ut olja där.
Vad är det för FÄRG på oljan? Luktar den något? Det finns ju andra ställen som kan läcka och rinna ned på det stället.
av nybbo
Oljan tyckte jag var lite röd brun i färgen man såg tydligt att det kom från det röret har kollat lite mera och tyckte motorn såg hyfsat ren ut men skolla lite extra och försöka ta någrabilder på detta
av *pettson*
Misstänker starkt att det är olja ifrån din servopump.
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]